Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bildtråd- Inredning.  (läst 124296 gånger)

tuva-li

• Gäst
SV: Bildtråd- Inredning.
« Svar #220 skrivet: 07 sep-09 kl 07:02 »
Supertjusigt! Och klurigt med sandbadet under.
En idé med mycket hög stulnings-faktor.  ;D
*skriver upp*

Dixiebelle

• Livet på landet - fast i Stockholm
    • Södermanland
    • Pixebo
« Svar #221 skrivet: 07 sep-09 kl 10:26 »
Verkligen jättefint! Ser ut som en liten paviljong i en djungel nånstans lååång bort... :)
*Engelska stridshöns*Gammal engelska stridshöns*Dvärg faverolle*Blandishöns

Våra höns gör lite som dom vill...

Johanna Sareklint

• Blekinge
    • Johannas hörna
« Svar #222 skrivet: 07 sep-09 kl 18:23 »
Verkligen jättefint! Ser ut som en liten paviljong i en djungel nånstans lååång bort... :)

Hihi, ja det gör det faktiskt....kanske skulle skaffa små tropikhattar till hönorna.... ;D ;D
Tapetsararlärling. Genbank nr 7089 för Bohus-dals-svarthöns. Bronzekalkoner.  Sibirisk kattägare. Odlar-freak med kameran fastvuxen i handen :)
Titta gärna in i min nätbutik www.tildawinge.se och min websida www.sareklint.se/johanna

Johanna Sareklint

• Blekinge
    • Johannas hörna
« Svar #223 skrivet: 08 sep-09 kl 09:36 »
 ;D ;D kunde inte låta bli.......

...  :D

Johanna
Tapetsararlärling. Genbank nr 7089 för Bohus-dals-svarthöns. Bronzekalkoner.  Sibirisk kattägare. Odlar-freak med kameran fastvuxen i handen :)
Titta gärna in i min nätbutik www.tildawinge.se och min websida www.sareklint.se/johanna

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #224 skrivet: 08 sep-09 kl 09:41 »
 ;D
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

EvaE

• Gäst
« Svar #225 skrivet: 08 sep-09 kl 09:43 »
Haha, JohannaS, så sött det blev  ;D

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #226 skrivet: 08 sep-09 kl 10:04 »
Vad otroligt gulligt! Var får du tag i såna små tropikhattar! Och hur får du dem att sitta kvar!  ;D ;D ;D
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

Dixiebelle

• Livet på landet - fast i Stockholm
    • Södermanland
    • Pixebo
« Svar #227 skrivet: 08 sep-09 kl 10:31 »
Hahahah! ;D ;D ;D
Du gjorde min morgon!!!
*Engelska stridshöns*Gammal engelska stridshöns*Dvärg faverolle*Blandishöns

Våra höns gör lite som dom vill...

Johanna Sareklint

• Blekinge
    • Johannas hörna
« Svar #228 skrivet: 08 sep-09 kl 10:33 »
Vad otroligt gulligt! Var får du tag i såna små tropikhattar! Och hur får du dem att sitta kvar!  ;D ;D ;D

Får tag på...... nä, de hade hönorna med sig i sina flyttlådor när de kom hit.....arvegods sa de  ;D ;D ;D

Johanna

@nn

• Hönsmammann
« Svar #229 skrivet: 08 sep-09 kl 10:53 »
Det här livade upp förmiddagen rejält!  :D :D :D
Det finns två sorters människor - hönsägare och rötägg :)

www.annorlunda-a.blogspot.com

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #230 skrivet: 08 sep-09 kl 12:26 »
Får tag på...... nä, de hade hönorna med sig i sina flyttlådor när de kom hit.....arvegods sa de  ;D ;D ;D

Johanna

Ja, det är klart, från när deras förfäder var djungelhöns givetvis!
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

Tuve

• Skåne
« Svar #231 skrivet: 09 sep-09 kl 07:48 »
Det var en jättefin utepaviljong, Johanna S! Jag vill också härma den. Undrar: värper de i den ibland? Jag har en inte lika vacker sak, byggd på en lastpall, med en huv av takpapp, så att det är tak och tre väggar. Men jag hade inte tänkt på att med ben på skulle det bli torr sandbädd under! Det ska åtgärdas! En annan tanke var om något liknande din konstruktion skulle kunna ställas så att den bildar farstu vid hönsluckan, kanske?
Som tillfällig lösning har mina ällingar just nu en gammal rullebör ställd lutande upp och ner att skula under.

Johanna Sareklint

• Blekinge
    • Johannas hörna
« Svar #232 skrivet: 09 sep-09 kl 13:18 »
Du kan nog ha nåt liknande som "farstu", bara du kan komma åt att stänga natt-luckan, om du har nån!
Nåt värpt har det inte blitt, alla hönorna är sysselsatta med att uppfostra di små......så har vart en ägg-lös sommar....men kanske kan de tänka sig att värpa i djungelhuset så småningom... :)

Johanna

Daaniel

• Gäst
« Svar #233 skrivet: 21 okt-09 kl 15:12 »
Knuffar upp tråden :):)
« Senast ändrad: 21 okt-09 kl 20:27 av Daaniel »

Träsktrollet

• -
« Svar #234 skrivet: 21 okt-09 kl 19:35 »
Här kommer några bilder på mitt hönshus :)

Första bilden, man drar ur en skiva och så är det bara att skrapa bort skiten... Hur praktiskt som helst :) Spånet håller sig rent längre.
Alla burar är "mobila" det går att skruva ner alla väggar och flytta som man vill, nästan  ;)

Ps, ursäkta röran, vi bygger om  :-[  ::)
« Senast ändrad: 21 okt-09 kl 19:41 av Träsktrollet »
Har hönsraserna:
Appenzeller Spetshättad, Svarthöns och Isbar/Lohmanblandras.

borka15

« Svar #235 skrivet: 21 okt-09 kl 20:27 »
jättefint :D

Lycka

• Ångermanland
« Svar #236 skrivet: 21 okt-09 kl 20:36 »
bara sååå fiint!
Blir grön ;)
Hedemorahöns

Träsktrollet

• -
« Svar #237 skrivet: 21 okt-09 kl 21:21 »
Jo, jag är nästan nöjd... Det är ganska litet, bara tre burar av "normal" storlek och så "faverolle" buren den längst till vänster.  Den är större än de andra. Men det är ett jätte trevligt hönshus!

Den röda hinken, som syns lite på någon av bilderna. Från den går det en ledning till vattenkoppar i varje bur, så hönsen har alltid fräsch vatten  ;)

Tur att man har en fixar pappa  :-[  ::)
Har hönsraserna:
Appenzeller Spetshättad, Svarthöns och Isbar/Lohmanblandras.

Kålrabbis Mamma

• Värmland
« Svar #238 skrivet: 22 okt-09 kl 14:10 »
Här kommer några bilder på mitt hönshus :)

Första bilden, man drar ur en skiva och så är det bara att skrapa bort skiten... Hur praktiskt som helst :) Spånet håller sig rent längre.
Alla burar är "mobila" det går att skruva ner alla väggar och flytta som man vill, nästan  ;)

Ps, ursäkta röran, vi bygger om  :-[  ::)
Usch va`jag blir avundsjuk :P
"Alltid något sa kärringen som hitta rävskit i hönshuset"

sagbus

• vill leva på landet och klara mig själv
    • Småland
« Svar #239 skrivet: 25 okt-09 kl 10:44 »
Åhhh jag blir så sugen på att göra  fint till hönsen när jag ser alla bilder! skitfint!

Nä ska pallra mig ut o börja med min takisolering som legat ett tag, har tagit massa panelbrädor från Jem & Fix gratiskontainer som ska sättas upp oxo.

lalallal  "nu ska här snickras lalala"

försöker fota o lägga upp sen  ;)
katter, hund o höns, en fin trädgård . vad mer önskar man av livet?

Dela detta:

* Inloggade just nu

648 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser