Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bildtråd- Inredning.  (läst 124224 gånger)

Chester

• Gäst
SV: Bildtråd- Inredning.
« Svar #140 skrivet: 23 feb-08 kl 15:58 »
Idag genomförde jag en idé som jag haft ett tag! Jag ställde in ett träd till mina höns att sitta på! Ingen ville dock testa det vid fototillfället ;)
Den vackra bakgrunden (mattan) är ett snabbpåkommet sätt att stoppa en dragig springa... In med isolering i springanoch på med en matta. Inte snyggt men effektivt! ;)

amarantus

• Gäst
« Svar #141 skrivet: 24 feb-08 kl 12:54 »
Chester: Jag har alltid haft träd inne hos dem och de älskar att sitta på de olika grenarna. Så jag satte ner ett träd i utevoljären med och de ser ut som svarta papegojor när de sitter i den och solar sig (På sommaren)

**Sofielund**

• Västergötland
    • ***Sofielund***
SV: Re:Bildtråd- Inredning.
« Svar #142 skrivet: 24 feb-08 kl 17:12 »
Tycker den här tråden håller på att somna av (och jag vill verkligen se mer av alla inredningar), så jag postar en liten bildserie tagen alldeles nyss på mina nya kycklingars inredning. Eller ja, det är främst kycklingarna som syns, men inredningen skymtar fram lite väl mycket, klart tillräckligt för att synas.

På väggarna har jag begåvats med en rätt smaklös, men praktisk, plastmatta som går i en varm rosa ton. Densamma, fast utan blommor, återfinns på golvet. Där har någon klok person gjort små hack lite här och där, vilket är bra för fotfästet. För att inte de små liven ska känna sig ensamma har jag kompletterat palaiset med elva vaktlar i ett höghus, allt för att få den rätta doften och känslan. Som en extra detalj är en dammig värmelampa fastspikad (?) i en skåplucka ovanför kycklingarnas sovplats i buren. De har också en av getter till hälften uppäten termometer bredvid, för säkerhets skull. Bredvid buren är en gammal vask med en skåpknopp som fastnat i avloppet finurligt placerad, bara att sopa ner allt spån de sprätter ut för att senare förstöra ytterligare en dammsugare från Rusta med.

Jag tycker själv mycket om att läsa om snygga lösningar på vardagliga problem, så här har ni min! Inspireras gärna! Nu ska jag genast ringa Sköna Hem, för det här lilla reportaget blev ju riktigt bra!

8)

åhh  så söta är detta vaktlar, hur har du fått dom så tama?

ulle
Älskar djur över allt annat även om jag har allergi. har jag Hund, höns, Ankor & katter

Nypålandetsfru

• Gäst
« Svar #143 skrivet: 01 mar-08 kl 09:49 »
Tycker det är rent ut sagt skittrevligt att se så många fina
hönshus där det är rent och prydligt! Najs! :D
Hejja er som håller så snyggt. Har sett för många hönshus
som är rent ut sagt för jävliga. :-\

Maria1xx

• En djurvän på Östgötaslätten.
    • Östergötland
« Svar #144 skrivet: 13 mar-08 kl 01:46 »
puttar upp denna fantastiska tråden
Här på gården finns två hundar, en hankatt,   
en hamster och en massa dammråttor.
Vi har 3 barn födda -99,  -04, -10.

Krågedal

• Östergötland
« Svar #145 skrivet: 13 mar-08 kl 13:06 »
Jag sitter och drömmer om det blivandet hönshuset, tur att jag inte skaffat några än,,,,,,Jag lusläser annonser eller frågar runt vad som finns som kan vara bra att ha, har bla hittat en stor hög med sand vid en ris tipp så det blir många resor till tippen......Idag har jag tagit bort innerväggar för att få bort sittbänken man satt på när det var dass.... ska sen sätta för så det blir ett helt golv och sen lägga plastmatta som jag får använda till detta. I helgen ska vi byta taket och lägga på plåt och som går ut över ena kanten mot söder då det ska vara sittpinnar på utsidan av väggen, då kan de sitta ute och det regnar....det är ett litet hönshus men med stor inhängnad.....
Har hund, katter, Kindahöns och Gotlandskaniner  (egen genbank)har två Tinkerhästar på "foder", dotter som är född 2006. Bor på landet i hyrt hus....

bea

« Svar #146 skrivet: 16 mar-08 kl 17:59 »
Vi tog en gammal kökssoffa ( Undrar vad Knut Knutsson skulle säga?? :) ) och gjorde om till hönsmöbel  :)

Soshila

• Småland
    • Alchemilla Trädgårdshäxa
« Svar #147 skrivet: 16 mar-08 kl 18:31 »
Vilken fin hönssoffa!

Mitt hönhus börjar så sakta bli färdigt. Ska sätta igång med själva inredandet nu. Bilder kommer när det blir klart.

Tuve

• Skåne
« Svar #148 skrivet: 18 mar-08 kl 10:59 »
Bea - så snyggt!! Sån vill jag också ha!

(Fast jag skulle nog ha lagt nåt under sittpinnen, för att lätt få bort gödseln...)

bea

« Svar #149 skrivet: 20 mar-08 kl 19:24 »
Ja det har vi redan gjort ...bilden tog vi när vi just burit in den ;)
Har även satt upp ett vägg hörnskåp där sitter de mer än gärna hade nätt och jämt hunnit lägg i hö innan Stina min silver sebright höna hoppade upp och la sig på plats ;D
Ska försöka ta en bild på det med nån dag!

Maria1xx

• Östergötland
« Svar #150 skrivet: 19 maj-08 kl 08:51 »
Jag puttar upp för en bra tråd ;)

ivigtut

• Ett leende och ett vänligt ord kan göra någon glad
SV: Re:Bildtråd- Inredning.
« Svar #151 skrivet: 19 maj-08 kl 09:15 »
Tack =) ja jag ville ha in så mycke ljus som möjligt under vintern. Blir säkert lite kallras där men jag kommer ha ett oljeelement under!

Hur var vintern?

Sess

• Dalarna
    • Min sida
« Svar #152 skrivet: 19 maj-08 kl 17:40 »
Helt perfekt!! Så himla nöjd!  :)
Hade oljeelementet på lägsta tempen och ändå höll det mellan +5-10 grader där inne hela vintern! När det var som kallast ute gick tempen ner till +3 inne men det var ingen märkbar skillnad! Vi isolerade ju ganska rejält! Nu under sommaren är det alltid kallt där inne  :)
Fick ägg nästan hela vintersäsongen å!  :D
Mina djur: Höns (Grönvärpare)

ivigtut

• Ett leende och ett vänligt ord kan göra någon glad
« Svar #153 skrivet: 19 maj-08 kl 17:43 »
Helt perfekt!! Så himla nöjd!  :)
Hade oljeelementet på lägsta tempen och ändå höll det mellan +5-10 grader där inne hela vintern! När det var som kallast ute gick tempen ner till +3 inne men det var ingen märkbar skillnad! Vi isolerade ju ganska rejält! Nu under sommaren är det alltid kallt där inne  :)
Fick ägg nästan hela vintersäsongen å!  :D

Det såg väldigt väljort och genomtänkt

Stavern

• Norge
« Svar #154 skrivet: 20 maj-08 kl 13:59 »
Inga fler som har bilder från sina hönshus??? :o....är ju så spännande o inspirerande o se  ::) ::)
Svensk kille i Norge... Bor på småbruk söder om Oslo. Bor tillsammans med mannen, Jack Russel tiken Vera, Isbarhöns, Skånsk Blomme och ett dvärg Kochin par

Maria1xx

• Östergötland
« Svar #155 skrivet: 20 maj-08 kl 19:02 »
Så här gick mitt bygge till hos dom Tyska Dvärgarna.

Kom inte på vad jag skulle ha som reden så en IKEA  förvaringshylla fick duga. :)

Maria.
« Senast ändrad: 20 maj-08 kl 19:06 av Maria1xx »

Maria1xx

• Östergötland
« Svar #156 skrivet: 20 maj-08 kl 19:06 »
Och så här ser en liten del ut utanför deras lya ;D

Margit

• Gäst
« Svar #157 skrivet: 20 maj-08 kl 19:30 »
Jättefint Maria!!

Sess

• Dalarna
    • Min sida
« Svar #158 skrivet: 20 maj-08 kl 21:25 »
Det såg väldigt väljort och genomtänkt

Tack!!
Det är bra att min far och farbror är snickare  :D
Mina djur: Höns (Grönvärpare)

Dezdemona

• Halland
    • Hispig husägare
« Svar #159 skrivet: 25 maj-08 kl 21:48 »
Vilken otroligt bra tråd det här är! Vi ska ta hem en av våra bipaviljonger nu i veckan, då ska jag bygga hönsgård och inreda huset. Jag har fått massor med värdefulla tips i den här tråden (soffan blev jag ju lite kär i). Ingen som har fler bilder?  :D
ofrivilligt hönslös

Dela detta:

* Inloggade just nu

556 gäster, 1 användare
Oskari

* Forum

* Om tidningen Åter

- Det här är tidningar som jag kommer hålla reda på och spara på samma ställe, de fungerar som en uppslagsbok!
/Lovisa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser