Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bildtråd- Inredning.  (läst 124155 gånger)

HøneLine

• Värmland
    • Marion's hjemmeside
Re:Bildtråd- Inredning.
« Svar #20 skrivet: 18 feb-07 kl 22:02 »
Slik ser du ut hos mine Hedemora
Har av höns; Barnevelder,- Stor och Dvärg, Hedemora, Svarthala Marans, Dvärg Silke, Dverg Kochin och Ancona.

HøneLine

• Värmland
    • Marion's hjemmeside
« Svar #21 skrivet: 18 feb-07 kl 22:03 »
Vannet er festet utenfor...
Har av höns; Barnevelder,- Stor och Dvärg, Hedemora, Svarthala Marans, Dvärg Silke, Dverg Kochin och Ancona.

HøneLine

• Värmland
    • Marion's hjemmeside
« Svar #22 skrivet: 18 feb-07 kl 22:06 »
Også har vi Dverg Kochin, men der er det bare 1 høne med en kyllig med på bildet... Den ene går i "karantene" (pga. kalkben) og den andre høna ligger å ruger på 3 egg.... Det er et ganske stort bur for så få høner, det skal deles i 2 når arbeidslysten melder seg  ;)

HøneLine

• Värmland
    • Marion's hjemmeside
« Svar #23 skrivet: 18 feb-07 kl 22:07 »
Her er hønen med kyllingen sin....
« Senast ändrad: 18 feb-07 kl 22:07 av HøneLine »

HøneLine

• Värmland
    • Marion's hjemmeside
« Svar #24 skrivet: 18 feb-07 kl 22:12 »
Også har jeg laget 2 mindre bur oppå hverandre. Det øverste brukes nå til litt større kyllinger og det nederste brukes nå til dverg Kochin tupen med Kalkben...
« Senast ändrad: 18 feb-07 kl 22:12 av HøneLine »

HøneLine

• Värmland
    • Marion's hjemmeside
« Svar #25 skrivet: 18 feb-07 kl 22:15 »
Må bare legge ved bilder av Sultan høne kyllingen som lurer på hva jeg driver med....

HøneLine

• Värmland
    • Marion's hjemmeside
« Svar #26 skrivet: 18 feb-07 kl 22:15 »
 ;D

Dollar

• Västerbotten
« Svar #27 skrivet: 19 feb-07 kl 09:30 »
Vilka fina höns du har Höneline.... Sultan? Är jag dålig på norska eller är det en ras som heter så även på svenska? Den såg ju jätte check ut :D
25 Tackor av Texel/Dorset, 15 Lantras Getter,Löpankor, 50 tjurar, Jämthund,Border Collie,  Welsh Corgi Cardigan,Luzernstövare, hästar,kaniner, Katter och massa dammråttor...

Lena A

« Svar #28 skrivet: 19 feb-07 kl 11:10 »
Bilderna på Sultan,  ;D ;D

Jag har lagt en gammal plastmatta från köket ovanpå trägolvet i hönshuset. Överst har jag kutterspån. Det fungerar bra och plastmattan  är lätt att städa av.
« Senast ändrad: 19 feb-07 kl 11:14 av Lena A »

HøneLine

• Värmland
    • Marion's hjemmeside
« Svar #29 skrivet: 19 feb-07 kl 11:57 »
 :) De heter Sultan på svensk også  ;)
Ja, de er veldig fine... også i steden for en rett kam på hodet, så får de en kam i V format. Dvs. at det ser ut som om de har to horn som stikker opp på hver sine sider.... en liten Lucifer  8)  ;D

Jeg har betong gulv i de store "burene" og der strør jeg over med foderkalk også spån oppå der igjen. På den måten så fester ingenting seg på gulvet. Jeg har luke nede ved gulvet så jeg bare skuffer alt ut den vegen og da går jeg over med en kost etter på å feier ut det meste av støv og rusk.
I små burene er det tre gulv øverst, der malte jeg over med resten av vegg malingen til stuen bare for å få en overflate som er lett å holde ren, men også her er det lurt å bruke foderkalk først.

Skojarbråten

« Svar #30 skrivet: 07 mar-07 kl 22:11 »
Tycker den här tråden håller på att somna av (och jag vill verkligen se mer av alla inredningar), så jag postar en liten bildserie tagen alldeles nyss på mina nya kycklingars inredning. Eller ja, det är främst kycklingarna som syns, men inredningen skymtar fram lite väl mycket, klart tillräckligt för att synas.

På väggarna har jag begåvats med en rätt smaklös, men praktisk, plastmatta som går i en varm rosa ton. Densamma, fast utan blommor, återfinns på golvet. Där har någon klok person gjort små hack lite här och där, vilket är bra för fotfästet. För att inte de små liven ska känna sig ensamma har jag kompletterat palaiset med elva vaktlar i ett höghus, allt för att få den rätta doften och känslan. Som en extra detalj är en dammig värmelampa fastspikad (?) i en skåplucka ovanför kycklingarnas sovplats i buren. De har också en av getter till hälften uppäten termometer bredvid, för säkerhets skull. Bredvid buren är en gammal vask med en skåpknopp som fastnat i avloppet finurligt placerad, bara att sopa ner allt spån de sprätter ut för att senare förstöra ytterligare en dammsugare från Rusta med.

Jag tycker själv mycket om att läsa om snygga lösningar på vardagliga problem, så här har ni min! Inspireras gärna! Nu ska jag genast ringa Sköna Hem, för det här lilla reportaget blev ju riktigt bra!

8)
Antingen så finner vi en väg eller så gör vi en.

Lena A

« Svar #31 skrivet: 08 mar-07 kl 08:25 »
 ;D ;D ;D

Mycket intressant reportage och kommentarer och mycket passande för Sköna Hem.  ;D Dessutom är ju kycklingarna ursöta.  :)

Bra att du väckte tråden igen.  :D

Bubblisa

• Det man ger får man tusenfaldt åter
« Svar #32 skrivet: 11 mar-07 kl 22:19 »
Verkligen fina hönebo!! Jag är inte så duktig med kameran, men om jag luskar ut hur det funkar, så ska även jag visa hur mina pullor bor!!
Lisa

frukall

• Gäst
« Svar #33 skrivet: 14 mar-07 kl 08:27 »
Tihi! Ser fram emot att se artikeln i sköna hem...  ;D
Vad finurligt med en liten bur. Är det en liten kanin bur?
Mvh
fru kall.
 :)

Skojarbråten

« Svar #34 skrivet: 14 mar-07 kl 10:52 »
Tihi! Ser fram emot att se artikeln i sköna hem...  ;D
Vad finurligt med en liten bur. Är det en liten kanin bur?
Mvh
fru kall.

Det är en hamsterbur. Nu har de dock fått flytta ner på golvet i den stora hundburen, för jäklar vad fort de växer de små gullungarna!

Lycka

• Ångermanland
« Svar #35 skrivet: 14 mar-07 kl 12:37 »

Ni måste bara gå in och titta på hönshuset hos: www.fjakelmyrans.se
Det ser väl jättebra ut ;D
Vi andra hamrar och spikar vidare.
// lycka
Hedemorahöns

Skojarbråten

« Svar #36 skrivet: 14 mar-07 kl 14:48 »

Ni måste bara gå in och titta på hönshuset hos: www.fjakelmyrans.se
Det ser väl jättebra ut ;D
Vi andra hamrar och spikar vidare.
// lycka

Men GUUUD vad gulligt! Nu blev jag inspirerad.  :D Och det där med ankornas hage ut i vattnet var ju helt överj-vligt smart och engagerat! Verkligen imponerande.

Men sånt där blått nät ovanför, hindrar det rovfågel? Alltså om det sitter bara någon meter ovanför marken. Ska bygga utegårdar, och är snarare inne på plasttak (som korrugerad plåt, fast genomskinligt). Det blir dock dyyyrt.

Skytten

• Skåne
« Svar #37 skrivet: 14 mar-07 kl 14:57 »
De som behöver plasttak till hönshus (och dåligt med pengar), bör läsa tidningsannonser noga.  Det är ett avfall vid många rivningar och det går ofta att få.
Jag ser ofta när jag lusläser tidningen en hel del saker som är avfall för andra men nyttigheter för mej. De blir glada av att slippa hyra släp och köra till tippen. Man kan sätta in gratisannonser på t.ex. eniro att man demonterar plasttak och "tar hand om avfallet" för en låg timpeng.

« Senast ändrad: 14 mar-07 kl 15:00 av Skytten »
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

Sia

• Dalarna
« Svar #38 skrivet: 14 mar-07 kl 22:42 »
Men GUUUD vad gulligt! Nu blev jag inspirerad.  :D Och det där med ankornas hage ut i vattnet var ju helt överj-vligt smart och engagerat! Verkligen imponerande.

Men sånt där blått nät ovanför, hindrar det rovfågel? Alltså om det sitter bara någon meter ovanför marken. Ska bygga utegårdar, och är snarare inne på plasttak (som korrugerad plåt, fast genomskinligt). Det blir dock dyyyrt.
Plasttak är ju jättebra nu på våren när influensan drar över landet  :( :(

Jag gissar att det blåa nätet mest är till för att inte ankorna ska flyga ut...
« Senast ändrad: 14 mar-07 kl 22:51 av Sia »
Varför ska man gå upp så tidigt på morgonen? Det är iallafall på kvällen det är som roligast.

Skojarbråten

« Svar #39 skrivet: 16 mar-07 kl 13:23 »
Jag gissar att det blåa nätet mest är till för att inte ankorna ska flyga ut...

Aha... Så långt tänkte inte jag.  ;D

Och tack för tipset Skytten! Ska jaga runt lite.

Dela detta:

* Inloggade just nu

760 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Rotade fram denna då ja nyss fått barn. Bra förklarat i "från tröja till blöja" som sagt.. gott o blandat!!!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.

* Nya annonser