Jag och min kille brukar ha en städdag i veckan då jag står för mycket av städandet och han står för en stor del av tvättandet. Fast vi hjälper till lite här och där. Det brukar vara jag som sorterar tvätten eftersom jag har fler "känsliga" plagg. Dessutom har han ingen som helst respekt för färger (han är inte färgblind, men tvättar ändå gärna blått rött, grönt, gult och ja vitt har vi tyvärr inte så mycket som är längre så det där som ju redan är grådaskigt hänger numera med den övriga kulörta tvätten

)
Men jag är ändå tacksam, för det är han som pinnar iväg den halva kilometern till grannen där det finns en tvättmaskin. Så i framtiden vill jag gärna ha tvättmaskin.
Jag har varit ganska nyss en sån där ungdom som använde sina kläder aldeles för lite innan de hamnade i tvättkorgen igen. Mina kläder spenderade alldeles för mycket tid i tvättkorgen och alldels förlite tid i hopvikt tillstånd, staplade i garderoben.
Vist är det en fröjd att öppna garderoben och se de olika staplarna i olika färger. För att inte tala om min skatt av strukna ihopvikta torkhandukar.

Tre saker har dragit ner lite på mitt tvättbehov, nämligen ullkjolar, de blir inte smuttsiga hur mycket man än spiller på dem. Använder samma kjol i en fyra dagar och sedan hänger den på en stol i någon dag sen tar jag upp den och kollar på den och tycker att nä den är inte så smutsig ju! så åker den in i garderoben i mycket knöligt tillstånd

så om några dagar tar jag fram den igen och kommer inte ihåg hur mycket jag använde den sist och så går en fyra fem dagar till!!! Skitbra! under kjolen har jag långkallingar som byts var annan till var tredje dag. Försöker byta trosor max en gång per dygn
En anna sak som jag gillar är mina ekstremt tantiga tofflor. sånna där med plastsula och fuskmocka upptill. Sedan de komm i bruk har det börjat hända att jag använder sockor i mer än en dag!!!! Det slits dessutom inte så mycket på dem.
Sist men inte minskt så är det förklädet!!!!

Det måste vara den bästa uppfinningen hittills, har det nästan jämt på mig. Till och med när jag äter ibland, vilket är himla praktiskt om man spiller något, vilket jag gör rätt ofta

Oj vad långt det blev!!!
jättekul att läsa era inlägg! Förstår nu att alla har ett litet tvättberg någonstans att besegra! haha