Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  hundar ska ha en ledare!  (läst 20781 gånger)

Florina

• Gäst
Re:hundar ska ha en ledare!
« Svar #100 skrivet: 18 feb-07 kl 22:03 »
ögonkontakt,hörseln,lukten... >:(

skruvmejsel

• Gäst
« Svar #101 skrivet: 18 feb-07 kl 22:04 »
ögonkontakt,hörseln,lukten... >:(

FEL!

skruvmejsel

• Gäst
« Svar #102 skrivet: 18 feb-07 kl 22:07 »
här kommer en bild på 3 av dagishundarna när dem har problemlösning!

Florina

• Gäst
« Svar #103 skrivet: 18 feb-07 kl 22:07 »
De va fasen ;D känslor då :'( el driften de har att vara tillags....... ;D

Florina

• Gäst
« Svar #104 skrivet: 18 feb-07 kl 22:08 »
ahh ;D mat ;D nä nu e ja vilsen

skruvmejsel

• Gäst
« Svar #105 skrivet: 18 feb-07 kl 22:10 »

skruvmejsel

• Gäst
« Svar #106 skrivet: 18 feb-07 kl 22:11 »
De va fasen ;D känslor då :'( el driften de har att vara tillags....... ;D

utveckla det lite...

Lindéus

• Canis Lindéus
« Svar #107 skrivet: 18 feb-07 kl 22:11 »
Vet inte vad Skruvmejsel är ute efter för svar. Men visst kommunicerar dom med kroppspråket det gör även vi människor bara det att hundar använder svans...öron...huvudet osv. Och sist jag kollade så tillhör dom delarna kroppen på hunden.  ;D

skruvmejsel

• Gäst
« Svar #108 skrivet: 18 feb-07 kl 22:13 »
okey här kommer svaret ni inte visste: KONSTANT ENERGI
« Senast ändrad: 18 feb-07 kl 22:18 av skruvmejsel »

Florina

• Gäst
« Svar #109 skrivet: 18 feb-07 kl 22:13 »
Me driften de har el ??? :-[

Lindéus

• Canis Lindéus
« Svar #110 skrivet: 18 feb-07 kl 22:15 »
Mmmm....och hur visar dom den energin....? ;)

Florina

• Gäst
« Svar #111 skrivet: 18 feb-07 kl 22:17 »
 ;D ;D ;D ok ok  men du håller väl me om mina olika sätt att komunicera hoppas ja ::) :P

skruvmejsel

• Gäst
« Svar #112 skrivet: 18 feb-07 kl 22:21 »
Vet inte vad Skruvmejsel är ute efter för svar. Men visst kommunicerar dom med kroppspråket det gör även vi människor bara det att hundar använder svans...öron...huvudet osv. Och sist jag kollade så tillhör dom delarna kroppen på hunden.  ;D

men lindeus då... ;) om du tänker på en riktigt kall dag då du släppt din hund lös och den börjar rusa runt,du fryser och kallar in hunden, hunden lyssnar inte utan rusar runt ytterligare,då börjar du blir irriterad, detta visar sig i ditt kroppspråk,men rösten blir mildare för du försöker lura hunden att tro att du inte alls är irriterad. så, ja kroppspråk är ju rätt på ett sätt, men det är energin i din kropp som hunden "ser"

Florina

• Gäst
« Svar #113 skrivet: 18 feb-07 kl 22:23 »
Ja den var djup o bra ;)

Morran

• Gäst
« Svar #114 skrivet: 19 feb-07 kl 08:30 »
Hua, jag ska också lägga mej i den här debatten...lite grann i alla fall...

Jag skulle tro, och nu är jag långt ifrån någon hundexpert, att det är stor skillnad mellan teori och praktik när det gäller "hunduppfostran". Att det är skillnad att lära sej en metod genom att titta på ett tv-program, eller ur böcker och på att lära sej metoden genom praktisk träning under flera år.

Är det inte så skruvmejsel att du faktiskt inte är någon hundpsykolog heller? Vad jag förstår hade du bara din hund en kortare tid och att hunddagiset du pratar om, är en praktikplats du haft i några veckor.
Dina metoder är säkert bra men jag tror inte att du har något att förlora på att ta till dej lite av det som de andra har att säga om ämnet. De har ju faktiskt haft flera års erfarenhet av just hundar och deras metoder verkar ju ha fungerat väldigt bra.

« Senast ändrad: 19 feb-07 kl 12:15 av Morran »

Lindéus

• Canis Lindéus
« Svar #115 skrivet: 19 feb-07 kl 08:38 »
men lindeus då... ;) om du tänker på en riktigt kall dag då du släppt din hund lös och den börjar rusa runt,du fryser och kallar in hunden, hunden lyssnar inte utan rusar runt ytterligare,då börjar du blir irriterad, detta visar sig i ditt kroppspråk,men rösten blir mildare för du försöker lura hunden att tro att du inte alls är irriterad. så, ja kroppspråk är ju rätt på ett sätt, men det är energin i din kropp som hunden "ser"
Näe du lilla vän. Jag använder helt om istället. Kommer inte hunden så springer jag åt andra hållet. Har alltså inte använt fel röst utan mitt kroppspråk. :P

Anna Ho

• Östergötland
« Svar #116 skrivet: 19 feb-07 kl 09:56 »
Manna:  :-* Du har så rätt !!!!
"Lycka är att ha en Heeler i hälarna och en korthårs Collie i knät :-)"

Har mjölkkor, hundar, häst, huskatter och en Maine Coon, marsvin och höns: dv RIR, dv Plymouth Rock och dv Sussex.

Anna.D

« Svar #117 skrivet: 19 feb-07 kl 11:24 »
Manna så rätt!!! :)varken jag eller mina hundar är pefekta men vi funkar så bra till sammans än om det blir soffan i bland och det är ju det som är viktigast.Att man trivs och har kul  med sin hund :D/Anna

Florina

• Gäst
« Svar #118 skrivet: 19 feb-07 kl 13:35 »
Nog är det så att hunden oavsett ras kräver så mkt konsekvens som e möjlig.

Min hund e inte annorlunda än ngn annan, ex har jag brutit från att aldrig ta upp henne i säng o soffa till att vilja ha henne där ibland ibland för att det e så mysigt :)

Då e det så att hon ibland ta sin frihet att ops bara ligga där när man kommer in :o
Ja inte e det min hunds fel utan mitt el hur ??? hur ska hon veta när ja tycker det e mysigt....

Hon frågar när vi sitter i soffan me sina söta ögon o en tass som e bedjande, o ett nej från oss accepteras för stunden.

Hon vet att hon får ligga i sängen när min man gått till jobbet, men efter en gång när han tagit upp henne så va det en helsickes testning i 2 nätter eftersom vi inte varit konsekventa.

D tänker inte som vi helt enkelt :)

Lindéus

• Canis Lindéus
« Svar #119 skrivet: 19 feb-07 kl 19:06 »
Är väldigt lätt också att tala om för andra hur de ska göra...men att leva upp till det själv ::)
Det är fördelen med mig och min sambo...vi är inne på precis samma linje och kanna tala om för varandra när vi gör fel. ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

442 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser