Jag tycker det blir för stelt med textillim och brukar sy, även i grenen. Men inte bara längs kanterna utan i rutmönster över hela området där lappen sitter. Jag brukar använda hyfsade delar av jeans jag ger upp om och bestämmer mig för att inte laga fler gånger. Är hålet på nåt annat ställe än i grenen (knät, t ex) syr jag hellre dit lappar av gamla t-shirt, blir kul med mönster bakom liksom. :-) Att jeansen är lagade kommer förmodligen att synas i vilket fall, varför dölja det? Jag vill hellre visa upp att jag är kreativ, att jag KAN laga kläder och att jag bryr mig om att göra det. :-) Detsamma gäller förresten även när jag stoppar raggsockor, jag brukar välja ett garn i en helt annan färg att laga med. :-D En annan sak med att laga jeans, förresten, är att tyget ju sträcks en hel del när man använder det, lagningar brukar hålla bättre, tycker jag, om man gör dem innan man tvättar jeansen, när de är formade efter kroppen, annars ska ju sömmarna sträcks också och då är det större risk att det går nya hål bredvid det lagade området.e