Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  NH?  (läst 1235 gånger)

rimfrost

• Småland
NH?
« skrivet: 08 maj-13 kl 17:14 »
Någon här som håller på med Parelli NH?
Har en liten gård i Småland med fyra hästar, katter, hund, kanin, höns, vaktlar och får. Håller på med NH och älskar att pyssla i trädgården.

Bell

• Västmanland
SV: NH?
« Svar #1 skrivet: 08 maj-13 kl 18:01 »
Önskar jag kunde svara JA  :) Men det får bli... jo  för vi har stagnerat i vår utveckling pålle o jag... Själv då?
<3 Även rosen har taggar <3

pindel

• Småland
« Svar #2 skrivet: 08 maj-13 kl 19:39 »
Jag gjorde det aktivt under några år, då jag fick tag i en ovanligt egensinnig häst. Nu tränar jag till husbehov och så sysslar jag med naturlig dressyr enligt Karen Rohlf (http://dressagenaturally.net/). Självklart använder jag seven games m.fl. verktyg i min dagliga hantering och träning, men jag tänker nu att level 2-3 räcker för mig, för det jag vill göra med mina hästar.

rimfrost

• Småland
« Svar #3 skrivet: 10 maj-13 kl 21:00 »
Ok. Vad bra! Då har jag nån och fråga lite iaf! Jag har hållt på med Monty Roberts metoder i över 10 år för att jag upplevt att det funkar på ALLA hästar jag nånsin provat på! Men, nu har jag "en ovanligt egensinnig häst", en hingst. Efter en operation får han inte röra sig på böjt spår så jag kan inte träna honom i min round pen.
Kom i kontakt med Parelli i samband med en clinic jag var på och blev inspirerad av alla lekar och bredden på vad man kan göra!
Om man vill börja, vilken ände börjar man? Hur fungerar de olika nivåerna?
Har en liten gård i Småland med fyra hästar, katter, hund, kanin, höns, vaktlar och får. Håller på med NH och älskar att pyssla i trädgården.

Bell

• Västmanland
« Svar #4 skrivet: 10 maj-13 kl 21:37 »
:) Börja med vänskapsleken.
De sju lekarna finns beskrivna på bland annat
http://lycklighast.wordpress.com/seven-games-de-sju-lekarna/
<3 Även rosen har taggar <3

rimfrost

• Småland
« Svar #5 skrivet: 10 maj-13 kl 23:54 »
Tack!

pindel

• Småland
« Svar #6 skrivet: 13 maj-13 kl 19:54 »
http://naturalhorsemanship.ifokus.se/ finns massor av information och dessutom glada och vänliga personer som gärna svarar på frågor med. Berätta gärna vidare om hur det går!

Dela detta:

* Inloggade just nu

429 gäster, 3 användare (1 dolda)
torbjorn, javill

* Forum

* Om tidningen Åter

-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser