Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sommargetter?  (läst 1750 gånger)

Cathrin73

• Södermanland
Sommargetter?
« skrivet: 07 maj-13 kl 12:43 »
Hej! Jag har en bit hagmark på ca 3000 m² och funderar på om jag skulle kunna ha några getter gå där över sommaren. Är det för lite mark eller hur många getter kan man ha på den ytan? Behöver det finnas något de kan gå in i eller under? Behöver jag stödmata dem med något? Jag kan ingenting om getter ska jag väl tillägga.  :)
Bor på landet och har hedemorahöns och några blandisar, två katter, en kanin, en Fransk Bulldog, två barn och en man.

Eva o Getterna

• Uppland
SV: Sommargetter?
« Svar #1 skrivet: 07 maj-13 kl 13:04 »
De behöver vind och regnskydd. Stödmatning beror på vad som finns i hagen. De vill ha sly och något roligt att göra. Har du slät åker så är får bättre. Friskt vatten varje dag. Viltsten.
Lapgetter och höns Gott o blandat, Hedemora o Stor Brahma

Cathrin73

• Södermanland
SV: Sommargetter?
« Svar #2 skrivet: 07 maj-13 kl 20:27 »
Okej, tack för svaret!
Bor på landet och har hedemorahöns och några blandisar, två katter, en kanin, en Fransk Bulldog, två barn och en man.

Dela detta:

* Inloggade just nu

1104 gäster, 4 användare (2 dolda)
Karin Svensson, RickardR

* Forum

* Om tidningen Åter

- Makalöst mysig och lärorik tidning för en som tycker om återbruk och självhushållning!
/ PW

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser