Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Slakteri söder om Linköping/Åtvidaberg med omnejd  (läst 1276 gånger)

Herkelle

• Östergötland
Slakteri söder om Linköping/Åtvidaberg med omnejd
« skrivet: 04 maj-13 kl 11:18 »
Hej!

Är det någon som har ett namn på ett slakteri som utför mindre legoslakt av får/kalkoner/gris i närheten av Linköping/Åtvidaberg?

Har letat runt men finner inga.

Krågedal

• Östergötland
SV: Slakteri söder om Linköping/Åtvidaberg med omnejd
« Svar #1 skrivet: 04 maj-13 kl 13:16 »
min tanke är Basunda, ligger visserligen söder om Rimforsa... Men det är ett slakteri , men vet inte vad som menas med "lego"?. Sök på Basunda... Vet att "Nystad näramat " använder dem (tills de bygger eget)
Har hund, katter, Kindahöns och Gotlandskaniner  (egen genbank)har två Tinkerhästar på "foder", dotter som är född 2006. Bor på landet i hyrt hus....

Herkelle

• Östergötland
SV: Slakteri söder om Linköping/Åtvidaberg med omnejd
« Svar #2 skrivet: 04 maj-13 kl 14:25 »
Tack ska kolla det.

Det jag menar med legoslakt är att slakteriet tar emot färre djur och slaktar dessa till s.k.a köttlådor som sedan kan levereras till kunder. 

Dela detta:

* Inloggade just nu

576 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser