Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Skillnad på dvärgvaktlar ??  (läst 985 gånger)

Marielle

• Jag behöver inte din attityd- har en egen
    • Uppland
Skillnad på dvärgvaktlar ??
« skrivet: 02 maj-13 kl 19:24 »
Var i en djuraffär idag... Där såldes DVÄRGVAKTLAR PYTTESMÅ !!!!! Fullvuxna, som bodde parvis (" men kunde bo i flock med bara en tupp" ) De hade även vanliga kineser i en större bur, i en stor flock. Hade ingen aning om att dessa MINI, MINI vaktlar existerade ????
Vad är detta ? Blev jättesugen på att ha ett par...
Söker nu all info som rimligtvis finns om dessa  ;)
I affären sa de att skötseln var detsamma oavsett " mini" el vanliga kineser....
Första frågan blir ; kan de bo i uppvärmt hönshus ? Ingen värme nu, men kallare årstiden håller det runt 10 plusgrader.
Innerligt tacksam för alla tips  ;D

Dunderklumpan

• Värmland
SV: Skillnad på dvärgvaktlar ??
« Svar #1 skrivet: 02 maj-13 kl 19:32 »
Jag vet att vi hade sådana i finkvoljären när jag jobbade på ett naturbruksgymnasium, tror att de var rätt känsliga för drag o höll sig mest inomhus. Vet inte om det finns olika sorter. men dragfritt 10 grader skulle inte jag tro är några problem.

Marielle

• Uppland
« Svar #2 skrivet: 02 maj-13 kl 23:22 »
Okej, tack !
Någon annan med mer information ???  ???

Maissan

• Södermanland
« Svar #3 skrivet: 05 maj-13 kl 19:05 »
Vilken typ av vaktel har nog ingen betydelse. Mina vuxna bor i ett kombinerat vedförråd som håller samma temperatur som ute, men det viktiga är att det är helt täta golv/väggar och torrt, då klarar dom av våra kalla vintrar.

Marielle

• Uppland
« Svar #4 skrivet: 05 maj-13 kl 21:43 »
Vilken typ av vaktel har nog ingen betydelse. Mina vuxna bor i ett kombinerat vedförråd som håller samma temperatur som ute, men det viktiga är att det är helt täta golv/väggar och torrt, då klarar dom av våra kalla vintrar.

Fast kinesiska vaktlar är väl ganska mycket känsligare för kyla än tex japanska.....
DRAG däremot, gillar varken fåglar eller andra djur  ::)

Dela detta:

* Inloggade just nu

449 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

Så glad att jag hittade denna tidning och det är lite som julafton varje gång den kommer i brevlådan
/Mathilda Oja

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser