Hej Smajsan, jag hittar väldigt få små sniglar, dom jag funnit har varit inne i potatisar och dom kan ju ha varit där ett tag.
Stora har jag funnit flera stycken och dom avlivas direkt för nematoderna har svårt att ge sig på dom och jag vill ju inte att dom lägger fler ägg.
Jag har lagt massor med energi på att få det hela att bli kanon bra nästa år.
Men jag får säja att det har vuxit bättre än jag väntat mej så här första säsongen.
Jag lägger energi på att få massor med microliv i marken som ska omvandla växterna(ogräs löv gräsklipp mm) till näring.
Jag är en slö typ så jag vill få till system som sköter sig nästan själv när det väl kommit igång
TiB frågade här om dan om jag spritt nån höns skit.. men nä den enda hönskit som kommit till odlingen är det som var i en bur där vi höll en problem höna en tid och det fick följa med ut i bädden när jag gödslade ur kanin burar.
Jag har inte täckt allt än och skillnaden blir stor när man tittar på hur det växer där det har varit täckt en tid.
Jag vill undvika att gräva å störa jorden så mycket jag kan när det väl är färdigt.
Mikro livet är ganska känsligt och TiB har fräst en del där jag inte fått ordning än och han sa men då har ju jag tagit livet av dom små där som jag fräst å haft mej.
Och visst endel dör men så fort det blir rätt omständigheter så kommer dom te baka.
Olika typer lever på olika djup så därför rör jag inte i jorden mer än när det verkligen behövs.
Jord fräsar kan vara utmärkta hjälpmedel när man ska stöka runt massor

Men sen får dom nog vänta snällt på ny stora projekt för där det är klart i mitt system behövs dom inte mer.
Men Jag ska absolut testa att punkt gödsla som Rustica med höns skit nästa år.