Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Myskällingar som dör  (läst 538 gånger)

Syster Yster

  • Inlägg: 110
Myskällingar som dör
« skrivet: 02 maj-13 kl 07:36 »
Hejsan

Jag har (haft) 14 myskällingar som mystiskt har dött en efter en. De är nu tre veckor, och den första veckan var allt bra, men nu så har de börjat dö oförklarligt. Är detta vanligt?  Har tidigare haft kycklingar av olika raser och de har inte haft några liknande problem.

De har inte sett sjuka ut, utan bara legat döda när jag tittat till dem. De går ute i en gård med damm och när jag är med så går de också lösa på gården. De pillar ju i sig både det ena och andra, inklusive ganska mycket ekollon. Skulle detta kunna vara orsaken? De envisas också med att gå och dricka och bada i en ganska sunkig vattenpöl, trots att de har damm och dricksvatten som är rena.  De sover inne ,men med dörren öppen. Det drar inte, men blir ju ganska kallt på natten. Men mamman värmer dem ju, så det känns inte som att det skulle kunna vara kylan heller.

Lite förbryllad. Någon som har en idé om vad det kan vara?


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

401 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser