Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  ändra i annonser  (läst 1990 gånger)

Snarrbon

• Om du inte provar vet du inte om det går
    • Skåne
    • Mettes kaniner
ändra i annonser
« skrivet: 01 maj-13 kl 14:26 »
Så var problemet där igen. Jag flyttade detta:http://www.alternativ.nu/index.php?topic=153042.0 Till annonser för att kunna uppdatera första inlägget efterhand som folk anmäler vad de tar med sig till marknaden men nu går det inte ändra där heller. Enbart att radera och citera. Hur gör jag nu?
Bor på gård i skogen med sambo, dansk-svensk gårdshund,  kat, genbanksanslutna gotlandskaniner, genbanksanslutna Åsbohöns och Klövsjöfår även dom genbanksanslutna.

Petter B

• Administratör
    • Västergötland
SV: ändra i annonser
« Svar #1 skrivet: 02 maj-13 kl 07:43 »
Vi har ingen bra lösning på det här tyvärr. Det finns en inställning för hur länge man kan ändra i sitt inlägg och det är samma oavsett om inlägget ligger på en annonstavla eller ej. För ett par månader sedan utökade vi tiden till en vecka, men nu i förra veckan var det en rätt ny medlem som startade en lång tråd och sedan bytte alla sina inlägg mot ' och loggade ur. Hela tråden blev förstörd och de andras inlägg blev hängande i luften. Nu är det ändrat till 24 timmar igen.
Inser att detta kan vara ett problem ibland, tipsa gärna om ni kommer på någon lösning.

Snarrbon

• Skåne
    • Mettes kaniner
« Svar #2 skrivet: 02 maj-13 kl 08:30 »
Jag förstår problemet. Det är inte bra när sådant händer. Skulle vi kunne ha en tavla för marknader o d där man kan göra det? Det kan ju också vara så att folk har sålt det dom egentligen ville haft med så de själva vill ta bort eller ändra i texten. Eller kanske så man bara kan ändra i första inlägget?
Bor på gård i skogen med sambo, dansk-svensk gårdshund,  kat, genbanksanslutna gotlandskaniner, genbanksanslutna Åsbohöns och Klövsjöfår även dom genbanksanslutna.

Petter B

• Administratör
    • Västergötland
« Svar #3 skrivet: 02 maj-13 kl 09:02 »
Tyvärr går det inte att ha olika ändringstid för olika tavlor. Enda möjligheten i den vägen är att sätta ändringstiden till oändlig och sedan knäppa av rättigheten helt för alla tavlor utom annonstavlorna, men det blir ju inte heller helt bra när man t ex vill rätta skrivfel i ett vanligt inlägg.
Det går heller inte att skilja på ändringstid för första eller senare inlägget i en tråd.

Snarrbon

• Skåne
    • Mettes kaniner
« Svar #4 skrivet: 02 maj-13 kl 10:07 »
Synd att det inte går men du får gärna skriva det på önskelisten. Här är tråden från höstens marknad så du kan se hur jag ville önska jag kunde göra.
http://www.alternativ.nu/index.php?topic=138853.0

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #5 skrivet: 02 maj-13 kl 10:12 »
Man kan ju lösa det manuellt, just vad gäller marknader och dylikt, genom att man sammanställer ett första-inlägg, så som man vill ha det, och skickar det i ett pm till en moderator och ber denne ändra. Det får dock inte överutnyttjas, då blir det mycket arbete för moderatorerna. Men om man uppdaterar typ 1 gång i veckan, och kanske lite oftare just innan marknaden/hönsbytardagen etc, så borde det gå att ordna. Jag kan tänka mig att hjälpa till med sådant, så skicka ett pm till mig vid behov, så försöker jag lösa det.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Snarrbon

• Skåne
    • Mettes kaniner
« Svar #6 skrivet: 02 maj-13 kl 11:25 »
Tusen tack, Det vill jag göra.
 :D

Petter B

• Administratör
    • Västergötland
« Svar #7 skrivet: 02 maj-13 kl 11:54 »
Jag kan tänka mig att hjälpa till med sådant, så skicka ett pm till mig vid behov, så försöker jag lösa det.

:D

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #8 skrivet: 02 maj-13 kl 12:38 »
Vi har ingen bra lösning på det här tyvärr. Det finns en inställning för hur länge man kan ändra i sitt inlägg och det är samma oavsett om inlägget ligger på en annonstavla eller ej. För ett par månader sedan utökade vi tiden till en vecka, men nu i förra veckan var det en rätt ny medlem som startade en lång tråd och sedan bytte alla sina inlägg mot ' och loggade ur. Hela tråden blev förstörd och de andras inlägg blev hängande i luften. Nu är det ändrat till 24 timmar igen.
Inser att detta kan vara ett problem ibland, tipsa gärna om ni kommer på någon lösning.

Bra att det ändrades till 24 timmar igen tycker jag. Snubblade över en tråd där en användare raderat en massa som den skrivit. Tråden var verkligen förstörd.
Förstår Snarrbons problematik också men, det verkar ju kunna lösas på ett vettigt sätt i alla fall. :)
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Dela detta:

* Inloggade just nu

433 gäster, 4 användare
HYL, Stengrim, pow, Efwa

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tappat räkning på alla år vi läst denna. En av FÅ vettiga skrifter/guider till ett roligare o uthålligare liv. Aldrig tråkig. En idealisk present till alla som "vill själv" Tack Petter. (Behåll tian :-) )
/Allan o Kajsa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser