Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Stängsel för hund  (läst 3248 gånger)

Kira

  • Inlägg: 469
    • Småland
Stängsel för hund
« skrivet: 30 apr-13 kl 10:48 »
Är det någon som satt upp Julas gröna fyrkantiga stängsel för att hålla hundarna inne i trädgården? Fungerar det?
http://www.jula.se/stangselnat-793018

Jag har inte så stora hundar, den största är en spaniel-retriverkorsning, men stängslet ska också skydda mot rovdjur under kvälls/nattrastningen, en arg liten jycke på ena sidan och en större best på andra sidan, det är ju bra om staket håller då.

Lönshult

  • Inlägg: 110
  • Droppen urholkar stenen.
    • Småland
SV: Stängsel för hund
« Svar #1 skrivet: 30 apr-13 kl 11:15 »
Jag kan INTE rekommendera Julas gröna flätade stängsel, det är svararbetat, och det dröjde inte många dagar innan min lilla drever hade brutit sig ut. Jag ångrade att jag inte köpta redigt från gunnebo eller liknande, det ät trots allt ett visst arbete att montera det.
Vi har en liten gård i sydvästra Småland. Här bor 30-talet tackor av blandat ursprung, ett 20-tal dito höns, två kattor, en hund och ett antal människor.

Kira

  • Inlägg: 469
    • Småland
SV: Stängsel för hund
« Svar #2 skrivet: 30 apr-13 kl 13:32 »
Vi har tidigare köpt det flätade, vet att det kan vara lite knepigt, man får rulla ut det på marken först. Vi använde det i ramar för att hindra att veden kom mot väggarna i vedboden, då kapade vi av det i lämpliga bitar och då fungerade det bra.

Våra hundar ska inte vara ute då vi inte är hemma men blandrasen har en viss förmåga att vilja jaga efter joggande sommargäster :-[ precis när jag vänder ryggen till.

christelle

  • Inlägg: 7772
    • Blekinge
SV: Stängsel för hund
« Svar #3 skrivet: 30 apr-13 kl 13:40 »
Vet inget om stängslet i fråga men det enda som möjligen kunde hålla vår bc ifrån att besöka löptikar i området var elband - fast då hade han ju nån gång fått en smäll av elen och gick inte närmare trådarna än ½ meter - så även om det inte var el på trådarna så passerade han inga vita elband.
The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
and miles to go before I sleep.   R. F.

javill

  • Inlägg: 11426
    • Blekinge
    • Glirnashopen
SV: Stängsel för hund
« Svar #4 skrivet: 30 apr-13 kl 15:13 »
Vi har fårnät, i trädgården mot vägen. Det håller våra inne. Det ska vara ett sånt med små rutor nederst för att hålla lamm inne.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

398 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter



- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser