Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vaktlar i hönsgården  (läst 1258 gånger)

Tuvesson

• Västmanland
Vaktlar i hönsgården
« skrivet: 27 apr-13 kl 20:30 »
Hej!
Jag har precis köpt några vaktlar. Jag har dem just nu i en tillfällig bur ute i hönsgården.
Min hönsgård är ca 75 kvadrat och jag har 9 dvärghöns som bor där. Jag funderar på att ha ett eget litet hus till vaktlarna som inte hönsen kommer in i, men låta dem dela gård med hönorna. Vad tror ni om det? Jag har både stenar buskar o ett par små träd i hönsgården, så jag tänker att det kanske kan gå bra eftersom det finns många ställen att gömma sig på om hönorna inte alltid är snälla mot dem. //Marie

Smajsan

• -
SV: Vaktlar i hönsgården
« Svar #1 skrivet: 27 apr-13 kl 21:49 »
Hej!
Jag har vaktlar med hönsen. Det går jättebra. Fast man måste ha tak av något slag, så dom inte flyger ut. Det är ju en jätte hönsgård och du har 9 dvärghöns. Jag skulle göra som du tänker,ha alla tillsamans. Med lite gömställen och sånt som dom gillar. Jag läste förut att det är bra med heltäckande tak till vaktlar, för de ser tydligen inte nätet.
Lycka till!
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

Tuvesson

• Västmanland
SV: Vaktlar i hönsgården
« Svar #2 skrivet: 28 apr-13 kl 11:26 »
Då gör jag så. Tack så mycket för svar :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

496 gäster, 2 användare
Be, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kvartalets höjdpunkt för mig, när det nye Åter kommer!
/Ann-Louise L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser