Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Rabarber  (läst 2093 gånger)

RM

• Västmanland
Rabarber
« skrivet: 26 apr-13 kl 23:02 »
Funkar det att odla rabarber i större kruka över sommaren?
Flyttar till hus efter sommaren men vill att den kommer igång ordenligt innan den planteras på rätt växt plats.
Eller ska jag vänta med att köpa planta tills i höst?

christelle

• Blekinge
SV: Rabarber
« Svar #1 skrivet: 26 apr-13 kl 23:17 »
Det borde väl gå. Gödsla och vattna, bra jord och stort planteringskärl.
The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
and miles to go before I sleep.   R. F.

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #2 skrivet: 26 apr-13 kl 23:55 »
Det går säkert utmärkt. Jag köpte en rabarber i kruka en sensommar och blev aldrig färdig att plantera den men, den överlevde vintern och kom fint nästa vår. Så att ha en rabarber i kruka över sommaren borde inte vara några problem alls.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

RM

• Västmanland
« Svar #3 skrivet: 22 mar-14 kl 16:51 »
Nu har det nästan gått ett år sedan jag planterade rabarber i nätkrukor, Förutom att det blev flera flaskor saft och någon paj förra året så verkar det som de klarat vintern bra (en mild vinter i och för sig) Och nu har de börjat titta upp ur gjorden för en ny säsong. Så visst funkade det ;-)

Gille

• -
« Svar #4 skrivet: 29 mar-14 kl 15:09 »
Det går säkert utmärkt. Jag köpte en rabarber i kruka en sensommar och blev aldrig färdig att plantera den men, den överlevde vintern och kom fint nästa vår. Så att ha en rabarber i kruka över sommaren borde inte vara några problem alls.
Hade en som glömdes bort och överlevde krukan :)
Kaninuppfödare och pelargontant.

Dela detta:

* Inloggade just nu

580 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser