Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  F1 Fröer  (läst 2594 gånger)

vindensbonig

• Gäst
F1 Fröer
« skrivet: 23 apr-13 kl 12:50 »
Var för ska man välja F1 och inte dom andra fröerna vad är den egentliga skillnaden  fördelar och nackdelar ?

Tännlappen

• -
SV: F1 Fröer
« Svar #1 skrivet: 23 apr-13 kl 17:04 »
...Jag väljer bort F1-hybriderna går inte att ta frön från dom,nog frömånglarnas dröm   :o ...total kontroll... 

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #2 skrivet: 23 apr-13 kl 17:06 »
Om du vill ta eget frö av det du odlar så ska du inte välja F1-fröer. Om jag fattat det rätt så är ett F1-frö en hybrid och resultatet av att två bestämda växter korsas om man sen vill odla vidare på frön som F1-fröt ger så kan det bli lite vad som helst eller vara sterilt.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Jonte76

• -
« Svar #3 skrivet: 23 apr-13 kl 21:23 »
  Fördelen med en F1 hybrid är ju att dom ofta är tåliga resistenta mot vissa sjukdomar o ger enhetliga plantor som ger skörd samtidigt .Såna saker som  kanske inte är viktigt i hemträdgården  ;)

vindensbonig

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 23 apr-13 kl 22:01 »
Tack för svar .

Dela detta:

* Inloggade just nu

582 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser