Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Islandskycklingar kön?  (läst 844 gånger)

camillaja

• Norrbotten
Islandskycklingar kön?
« skrivet: 16 apr-13 kl 15:01 »
Japp, har 6 stycken kycklingar. När kan man se vilka som är hönor och vilka som är tuppar. Hur ser man i så fall skillnaden?? Riktigt novis alltså!
Norrbottenbo med man, tös och en till på väg. Är i planeringsstadiet till att köpa höns, Orpington hade vi tänkt oss.

Grimla

• 432Grimla på bilden.
    • Hälsingland
SV: Islandskycklingar kön?
« Svar #1 skrivet: 22 apr-13 kl 16:44 »
Islandskycklingar är knepiga att se kön tidigt på, så 3 mån bör kycklingarna vara.
Man tittar på sadelbehänget som är det säkra sättet att avgöra.
Islandshöns och Sk.Blommehöns (båda raserna med o utan hätta). 4 Fjällkor, Häst, Får, Katt ♥

Zink

• Ångermanland
    • Asamayama
« Svar #2 skrivet: 22 apr-13 kl 22:14 »
lägg ut bilder på dem kanske vi kan hjälpa :)
jag har ett gäng som är 7veckor gamla, jag har länge kunnat se vad som varit hönor och tuppar, men då har alla mina haft enkelkammar, tupparna har tidigt skaffat slör .
även en blind höna hittar ett korn...

camillaja

• Norrbotten
« Svar #3 skrivet: 23 apr-13 kl 22:42 »
Ska se om jag får några bra foton att lägga upp. Tror att min favorit höna är en tupp...
Norrbottenbo med man, tös och en till på väg. Är i planeringsstadiet till att köpa höns, Orpington hade vi tänkt oss.

Dela detta:

* Inloggade just nu

462 gäster, 2 användare (1 dolda)
eriksjos

* Forum

* Om tidningen Åter

- Reportaget om ostkursen gör att man blir så sugen!
/Sanna h

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser