Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Nu börjar kirskålen titta fram!!!  (läst 2346 gånger)

sonja på slätten

• Halland
Nu börjar kirskålen titta fram!!!
« skrivet: 15 apr-13 kl 11:10 »
Förra året visade jag en bild på min väldigt bekväma bekämpnnig av kirskål.  Jag trodde att jag skulle få fram den igen i högerspalten,  men det gick inte så.
I alla fall,  det är dags att börja nu.  Kolla min bild på Övriga Odlingsbilder.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Nina W

• Värmland
SV: Nu börjar kirskålen titta fram!!!
« Svar #1 skrivet: 15 apr-13 kl 11:20 »
Övriga odlingsbilder, men vart då?!

FM

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 15 apr-13 kl 11:26 »
Gå in på Bilder, sedan odling och där under övriga odlings bilder :)
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

fishyerik

• Uppland
« Svar #3 skrivet: 15 apr-13 kl 12:57 »
Mycket elegant!

Visst kommer kirskålen tillbaka om man behandlar för kort tid, eller har "obehandlad yta" alldeles intill som på bilden.

Däremot visar ju bilden på ett alldeles föredömligt pedagogiskt vis hur väl det fungerar.

Kirskål kan verka ohyggligt ensvis, men förr eller senare måste den hämta energi från solljuset, och om den obönhörligen till och med blir av med energi (och annat) när den försöker göra det är den med tiden dödsdömd.  Det förutsätter dock som sagt att den inte får frodas fritt alldeles bredvid den behandlade ytan.

Stor eloge för elegant främjande av det bästa sättet att lösa problem - att göra problemet till en tillgång. 
Kött är delar av djur!

Oftast gott och alltid näringsrikt!

Huggorm

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 15 apr-13 kl 13:32 »
En mycket talande bild.

Här är en länk: http://www.alternativ.nu/index.php?action=media;sa=item;in=5885

sonja på slätten

• Halland
« Svar #5 skrivet: 15 apr-13 kl 21:02 »

Tack fishyerik för de fina orden.  Och tack  Ett svart får för länken.
Min tanke var att hönsen skulle ta det besvärliga området med buskar.  Området bortom skulle gräsklipparen ta och området längst fram,  en perennrabatt,  skulle jag ta.
De två första gick bra,  det tredje, inget vidare.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Dela detta:

* Inloggade just nu

714 gäster, 2 användare (1 dolda)
Besksöta

* Forum

* Om tidningen Åter

Vilken underbar inspiration!
/Anneli Ullergård

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser