Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  När är nattfrostrisken över i ett ouppvärmt växthus i zon 3 i Sörmland?  (läst 2397 gånger)

Kretsloppan

• Södermanland
Jag blev visst sen med försådd av paprika och tomat, antar jag. Tänkte så dem nu. Jag tror jag glömde för att jag liksom började tvivla på att det nånsin blir varmt igen :(.
Tänkte också så basilika, gurka, melon och gyllenbär för kallväxthus och det står i anvisningarna vilket antal veckor före utplantering man ska så. Och utplantering ska ske efter nattfrostrisken är över. Men hur beräknar man då för ett kallväxthus enl ovan? Man kanske inte behöver beakta järnnätterna (13 juni, väl?) i växthuset?

Hur gör ni för att få mumsa söta tomater och saftig melon sen :D?

Kretsloppan

• Södermanland
Hallå i stugorna! Finns här någon som vill ge en okunnig :-[ ett råd?

christelle

• Blekinge
Hm din grundfråga går ju inte att besvara  ;)
Så du nu - det blir säkert bra, ha koll på väderleksrapporterna när du satt ut dem i växthuset, täck med fiberduk och/eller ge extravärme om det blir nattfrost efter utplantering.
The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
and miles to go before I sleep.   R. F.

Dela detta:

* Inloggade just nu

713 gäster, 2 användare (1 dolda)
Besksöta

* Forum

* Om tidningen Åter

- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser