Har bestämt mig att jag ska bygga en bovagn( låter bättre än husvagn tycker jag), mitt mål är
en vagn som går att dra bakom en personbil utan E-tilllägg på körkortet.
Min plan är isf at antingen köra med råspånt utvändigt på reglar och sedan isolera med cellplast
och andvända OSB skivor som innerväggar. Sov loftet kommer vara råspånt så jag vet att det håller.
Eller köra OSB skivor på in och utsidan. Sedan tänkte jag tjärpapp elelr korrugerat plast tak på taket.
Jag siktar på kamin,kokvrå med gasolplatta (troligen en mindre modell från te.x biltema med en eller två plattor)
eller en bänkspis med ugn, en liten kompost eller kemtoa, en liten vask med gråvatten tank och vatten i dunk med pump
eller kran.
Denna vagns syfte är för att min flickvän ska sälja sitt hus och jag får itne ta med min katter till hennes mamma
så jag tänkte bo och låta katterna bo med mig och att dom får gå ut när dom vill.
Vagnen ska påminna om tinyhouse XS eller vad den heter.
Kommer köra 12volts system och eventuellt koppla in så jag har två uttag somjag kan koppla in 220 till om det finns möjlighet.
Solpaneler kommer sedan eller till nästa vagn för det kommer bli fler skulle jag tro.
Ochdeta bygga kommer tyvrr int ebli jätte ekologiskt iom Cellplasten mm utan är mer ett sikte på att så småningom
bo som bloggerskan på Off-grid.se.
Fridens Liljor//Björnen