Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Getalmanacka 2014?  (läst 21571 gånger)

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Getalmanacka 2014?
« Svar #100 skrivet: 05 dec-13 kl 22:13 »
Håller på för fullt med almanackan nu och jag undrar om det finns någon frivillig korrekturläsare  (:) när den är klar (ev. söndagkväll). :) Trollmor har du lust?
Självklart!  :D  Skicka gärna som bilaga i e-post, så kan jag nog lättare få den igenom modemet!
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

olivia.k

• Jämtland
« Svar #101 skrivet: 06 dec-13 kl 07:47 »
Jag vill också köpa almanackan om det inte är försent att anmäla sig nu.

Tösen

• Småland
« Svar #102 skrivet: 06 dec-13 kl 08:05 »
Har fått beställning utifrån så jag tar gärna en till almanacka utöver den jag redan beställt, alltså Tösen 2 st!
Det blir vad du gör det till!

Bergsblomman

• Värmland
    • Hästarna i Berg
« Svar #103 skrivet: 06 dec-13 kl 10:16 »
Tack Trollmor, skickar till dig när almanackan är färdig!  :)

Anmälningar almanackan:

Nina K 1 st                       Trollmor 1 st
nilsegårn 5 st                    Snåttergården 1 st
Hönshjärna 1 st                lavendula 1 st
Bäckaryd 1 st                   Solmalin 2 st
SussiloII 1 st                    Österforsloppan 2 st
Katla.PåRiktigt 2 st            Jennifer 1 st
Lockfågeln 1 st                 Tösen 2 st
Nina W 2 st                       Bondmorawannabe 2 st
tjiboo 1 st                         Bergsblomman 3 st
Violina 1 st                        Kenjoh 1 st
Solöga 1 st
skräptanten 3 st
4-ever 1 st
olivia.k 1 st
Smajsan 1 st
Skogsola 1 st

Summa 40 st
« Senast ändrad: 06 dec-13 kl 21:35 av Bergsblomman »

Smajsan

• -
« Svar #104 skrivet: 06 dec-13 kl 10:18 »
Oj vad sent jag är ute  :o
Om det inte är försent skulle jag vilja beställa 1 getalmanacka.
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

nilsegårn

• Dalsland
    • Blekslätten Gård
« Svar #105 skrivet: 06 dec-13 kl 10:22 »
Bergsbloman: nu stog det fyra på mig igen. Det var ju fem jag skulle ha! :-)
: "Om en idé inte verkar bisarr till att börja med, så är den ingenting att hoppas på" Niels Bohr

"man kan alltid sluta med något när man vill, så länge det är nästa tisdag" Lemmy

Bergsblomman

• Värmland
    • Hästarna i Berg
« Svar #106 skrivet: 06 dec-13 kl 11:52 »
Jag kan gärna bidra med lite korrekturläsning om ingen annan vill/kan :)
Jättebra med två korrläsare, skickar gärna filen till dig med!  :)

Lucie

• Gäst
« Svar #107 skrivet: 06 dec-13 kl 14:23 »
Fint! Då får du min mejladress i ett pm.

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #108 skrivet: 06 dec-13 kl 17:59 »
Min mejladress står förhoppningsvis i min profil.  Jag har även fått ett PM med en beställning.  Jag svarade att det är Bergblomman som sköter även administrationen med betalningarna.
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Bergsblomman

• Värmland
    • Hästarna i Berg
« Svar #109 skrivet: 08 dec-13 kl 22:34 »
Nu är almanackan färdig och ska skickas för korrekturläsning, saknar din e-postadress, Trollmor!  :D

Bergsblomman

• Värmland
    • Hästarna i Berg
« Svar #110 skrivet: 10 dec-13 kl 14:50 »
Tack Violina för korrläsning!  :D Nu är allt färdigt och jag ska skicka almanackan till tryck.  40 st beställningar har jag. - Om några fler vill ha almanacka så är det sista chansen att beställa i em/kväll. Har ännu inte PMat er om vart ni ska sätta in pengar men försöker göra det senare i kväll. (:)

Nina K

• Skåne
« Svar #111 skrivet: 10 dec-13 kl 19:51 »
Så spännande. Väntar redan på att springa till brevlådan o hämta den.  ;D  När kan den tänkas dimpa ner i lådan? om du har fått datum Bergsblomman.

Bergsblomman

• Värmland
    • Hästarna i Berg
« Svar #112 skrivet: 10 dec-13 kl 21:27 »
Nu tror jag att jag skickat PM till alla, hör av er om ni ej fått något eller om jag skickat fel summa. Hoppas att alla som beställt läser här för några har inte varit aktiva sen i början av november. :)
Årets priser:
1 st: 101:- + porto 24:- =125:-
2 st 202:- + porto 36:- = 238:-
3 st 303:- + porto 36:- =339:-
4 st 404:- + porto 48:- = 452:-
5 st 505:- + porto 60:- = 565:-
Finland:
1 st: 101:- + porto 48:- =149:-

Almanackan är nog inte klar på tryckeriet förrän nästa vecka då åker jag och hämtar den om jag har möjlighet eller så får tryckeriet skicka den till mig, sen skickar jag till er så att ni har den innan jul ifall tomten ska ha några.  8)
Hälsar Bergsblomman

Bergsblomman

• Värmland
    • Hästarna i Berg
« Svar #113 skrivet: 10 dec-13 kl 23:42 »
En sak som slog mig nu när jag gått igenom alla sidor i tråden är att några har lagt in bilder på getter här (lågupplösta) men inte mailat dem till mig så de är inte med i almanackan, hoppas att ni inte blir ledsna för det. Om jag skulle få någon av dessa bilder tidigt i morgon mailade till mig så kanske jag kan byta någon bild. Iris behöver inte vara med för henne har ni väl sett nog av i tidigare almanackor.  ;D ::)
God Natt hälsar Bergsblomman

skräptanten

• Jane of all trades
  • Självhushållare på svennebanan-PRAO
    • Småland
« Svar #114 skrivet: 12 dec-13 kl 12:15 »
Tack, Bergsblomman, för allt arbete du gör med almanackan även i år! Ska bli mycket spännande att få se den, säkert är den lika fin som den varit tidigare :D !
Almanackan är nog inte klar på tryckeriet förrän nästa vecka då åker jag och hämtar den om jag har möjlighet eller så får tryckeriet skicka den till mig, sen skickar jag till er så att ni har den innan jul ifall tomten ska ha några.  8)
Men...här inne är det väl ingen som tror på tomten, jag skulle tro att det är Julbocken som kommer med klapparna ;) ?
Mjölk ger starka ben. Ekeby-utgödsling ger starka armar också.

Bergsblomman

• Värmland
    • Hästarna i Berg
« Svar #115 skrivet: 12 dec-13 kl 14:49 »
Tack, Bergsblomman, för allt arbete du gör med almanackan även i år! Ska bli mycket spännande att få se den, säkert är den lika fin som den varit tidigare :D !Men...här inne är det väl ingen som tror på tomten, jag skulle tro att det är Julbocken som kommer med klapparna ;) ?
Tackar!
Självklart är det ju julbocken som ska ha klapparna  :o ;D Almanackan visade sig vara färdig redan idag så på lördag styr jag kosan mot Karlstad och hämtar dem och postar dem på sönd/månd. Saknar dock adresser till 9-10 stycken och jag hoppas på att få dem innan söndag. (:)

4-ever

• Skåne
« Svar #116 skrivet: 12 dec-13 kl 16:28 »
Åhhh ser fram emot att muddra brevlådan nästa vecka  ;D
Nytorp2089 hittar ni oss på fb. Göingegetter, Linderödsgrisar, fjällnära kossor, myskankor, skånegäss, höns, gotlandskaniner. Försöker bevara det "gamla" för att överleva ;)

Bergsblomman

• Värmland
    • Hästarna i Berg
« Svar #117 skrivet: 15 dec-13 kl 19:21 »
Nu har jag packat almanackor för postning i morgon.  :D Dock saknar jag fortfarande adresser till följande: o:)
Snåttergården
Katla.PåRiktigt
Bondmorawannabe
Solöga

Om någon känner nämnda personer kanske ni kan påminna om att PM:a adress.
Sen påminner jag även er som inte ännu betalat om att betala till mitt konto som jag PMat er om.  (:)

Jag har beställt några almanackor extra så DET FINNS NÅGRA ÖVER OM NÅGON VILL BESTÄLLA!
Godkväll i getstugorna hälsar en hungrig Bergsblomma som nog måste äta något innan jag smälter bort likt snön i denna vinter :o ::) ;D

LimJans

• Dalarna
« Svar #118 skrivet: 15 dec-13 kl 19:47 »
Nu har jag packat almanackor för postning i morgon.  :D Dock saknar jag fortfarande adresser till följande: o:)
Snåttergården
Katla.PåRiktigt
Bondmorawannabe
Solöga

Om någon känner nämnda personer kanske ni kan påminna om att PM:a adress.
Sen påminner jag även er som inte ännu betalat om att betala till mitt konto som jag PMat er om.  (:)

Jag har beställt några almanackor extra så DET FINNS NÅGRA ÖVER OM NÅGON VILL BESTÄLLA!
Godkväll i getstugorna hälsar en hungrig Bergsblomma som nog måste äta något innan jag smälter bort likt snön i denna vinter :o ::) ;D

När är sista betalningsdatum? Kan man vänta till nästa lön eller ska man betala tidigare?

Bergsblomman

• Värmland
    • Hästarna i Berg
« Svar #119 skrivet: 15 dec-13 kl 20:11 »
När är sista betalningsdatum? Kan man vänta till nästa lön eller ska man betala tidigare?
Det går bra att betala nästa lön, påminner bara   :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

1749 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Å vilken härlig tidning
/Susanne

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser