jag skulle gissa på överkänslighet av något slag (tex ostädatöverkänslighet det är vanligt bland kaniner förstårligt nog)
har du en extra bur som är ostädad kan du ju ströa och fixa den fint för att se om det är städningen det klagas över.
är du minsta lilla orolig att det skulle kunna vara snuva så är det bra att skilja på kaninerna för säkerhetsskull då kaninsnuva är smittsamt om det är den farliga sorten (men i mina öron låter det snarare som nått annat).
kan du inte flytta kaninen till en ren bur så städa så gott det går, vi använder järnspett på vintern tex och nu är det ju plusgrader på dagarna här uppe i alla fall så gör du städningen då solen legat på ett tag så borde det inte vara några problem.
att dubbelkolla höet är ju också nått som du kan göra, det ska inte damma, vara gulgrönt och lukta friskt annars kan du fått tag på dåligt hö (jag luktar alltid på varje hötuss innan jag matar kaninerna)
Jag ringde ju vetten också (for inte till vet då det var på påskhelgen) men då snorade ju vår lite också, men du kan ju kolla om h*n tror det är värt att du kommer med kaninen.