Tack, alla ni som svarat på min fråga!

Getterna bor ute i ett isolerat, litet hus, ca 2 kbm (det användes tidigare som förvaringsbox hos kommunen) och jag "isolerade" lite extra med hö innan vintern så det är varmt och skönt. Mina getter tycks vara lite frusna av sej så de tillbringar ganska mycket tid inne i sitt hus. Det är underbart att se den lilla stappla omkring därinne och minst lika underbart att se "pappa" get vara den som först kommer till undsättning när den ropar. Gunnar har tidigare visat tendenser till att "vifta" med hornen när man kommit in i hagen men sedan han blev far har han lugnat ner sej betydligt. Han kasterades i höstas just för att undvika att han skulle "ilskna till" och det kan förstås också ha bidragit till lugnet.
Getterna har fått havrekross under perioden med minusgrader och de har fri tillgång på hö. Ingen av dem har magrat under vintern och den lilla diar så det smaskar om det så det verkar som om deras kost är tillräcklig utan att bli överdriven. Det är ju lite svårt med getter när man inte vet något om dem men, åtminstone de här två, visar tydligt vad de gillar och vad de inte gillar. Kokt ris tycker de fruktansvärt mycket om!

Jag ska sätta in bilder så fort jag kommer underfund med hur kameran fungerar ihop med datorn!

Tack allihop, det är ett underbart forum!