Blir vuxna höns sjuka av kycklingfoder?

Startat av Tomtabacken, 24 Mar-13 kl 20:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Tomtabacken

Jag har läst i flera trådar att dom vuxna hönsen inte ska komma åt kycklingfodret, varför är det viktigt?

Smajsan

Det enda jag kan tänka mig är att det är dyrt,annars gör det nog inget att de äter det. Mina äter det med glädje tillsammans med kycklingarna.
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

Cathrin73

Jag tolkar det mer som att man ska hålla undan de vuxna så att kycklingarna får det. De vuxna kan ju lätt sätta i sig allting så kycklingarna blir utan  :)
Bor på landet och har hedemorahöns och några blandisar, två katter, en kanin, en Fransk Bulldog, två barn och en man.

Skogsnatt

Citat från: Cathrin73 skrivet 10 Apr-13 kl 11:30
Jag tolkar det mer som att man ska hålla undan de vuxna så att kycklingarna får det. De vuxna kan ju lätt sätta i sig allting så kycklingarna blir utan  :)

Precis så är det. De vuxna far inte illa av kycklingfoder men man vill ha koll på att kycklingarna verkligen får det dom ska

sonja på slätten

När mina kycklingar börjar gå med flocken, ordnar jag med en särskild matbur,  som bara små kan komma in i.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

648 Gäster, 0 användare