Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hundpiss  (läst 1663 gånger)

Lindéus

• Canis Lindéus
Hundpiss
« skrivet: 28 jan-07 kl 16:13 »
Hej!
Undrar om någon kan svara på om det finns en koppling.
stress=njurfel=gulare piss?

Har sett två helt olika hanhundar från helt olika miljöer som har levt ett stressat och understimulerat liv i många år. Båda två kissar väldigt gult.
Kan det finnas ett samband?

manna

• -
Re:Hundpiss
« Svar #1 skrivet: 28 jan-07 kl 16:47 »
Vätskebrist? Stressade djur dricker, vad jag har fått förklarat för mig i alla fall, mindre än vad de behöver. Då blir urinen så klart mer koncentrerad och får en starkare färg.
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

Lindéus

• Canis Lindéus
« Svar #2 skrivet: 28 jan-07 kl 17:41 »
 :)Mmm...
Nu när du säger det så tror jag att jag har hört det innan. Ibland så behöver ju minnet friskas upp en del. Sen är det ju så att det är ju nu när den underbara snön äntligen har kommit som man ju kan se skillnaden.

Lindéus

• Canis Lindéus
« Svar #3 skrivet: 28 jan-07 kl 20:07 »
Tror inte det är fodret. Den ena äter tyvärr det billigaste tänkbara skitfoder som finns nästan det finns ett som är värre och som borde förbjudas (euruschopper eller hur det nu stavas) medans den andre äter Halla färskfoder som ÄR riktigt bra. Kan ibland bli så arg över vad en del ger sina djur för mat.

Dela detta:

* Inloggade just nu

558 gäster, 3 användare (1 dolda)
ärt, Helniel

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen!
/Gabriella S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser