Hundpiss

Startat av Lindéus, 28 Jan-07 kl 16:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Lindéus

Hej!
Undrar om någon kan svara på om det finns en koppling.
stress=njurfel=gulare piss?

Har sett två helt olika hanhundar från helt olika miljöer som har levt ett stressat och understimulerat liv i många år. Båda två kissar väldigt gult.
Kan det finnas ett samband?

manna

Vätskebrist? Stressade djur dricker, vad jag har fått förklarat för mig i alla fall, mindre än vad de behöver. Då blir urinen så klart mer koncentrerad och får en starkare färg.
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

Lindéus

:)Mmm...
Nu när du säger det så tror jag att jag har hört det innan. Ibland så behöver ju minnet friskas upp en del. Sen är det ju så att det är ju nu när den underbara snön äntligen har kommit som man ju kan se skillnaden.

Lindéus

Tror inte det är fodret. Den ena äter tyvärr det billigaste tänkbara skitfoder som finns nästan det finns ett som är värre och som borde förbjudas (euruschopper eller hur det nu stavas) medans den andre äter Halla färskfoder som ÄR riktigt bra. Kan ibland bli så arg över vad en del ger sina djur för mat.

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

339 Gäster, 1 användare
Be