Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Söker all info om höns, faror, skötsel, tips osv!  (läst 1107 gånger)

tottizen

• Västergötland
Söker all info om höns, faror, skötsel, tips osv!
« skrivet: 12 mar-13 kl 08:44 »
 o:)
Hejsan alla!
Nui har jag lagt handpenning på hönshuset, kollat ut vilka höns jag vill ha (börjar nog med 1 silkes, 1 brahma, 1 dvärg cochin, och sen 2 kycklingar).
Jag har ju aldrig haft egna höns, så jag tar gärna emot tips och trix! Jag kommer ha en inhägnad i anslutning till huset med nät-tak, och när jag är hemma kommer de få gå lösa på min skogstomt. hoppas rovdjuren håller sig borta pga min stora hund! :)

mvh karin
« Senast ändrad: 13 mar-13 kl 22:50 av Sirpa »

Grimla

• 432Grimla på bilden.
    • Hälsingland
SV: SÖKER ALL INFO OM HÖNS, FAROR, SKÖTSEL, TIPS OSV!
« Svar #1 skrivet: 12 mar-13 kl 08:51 »
Grattis  :) höns är så trevligt.

Och här på Alternativ hittar du massor av info om allt möjligt på de olika tavlorna.
Islandshöns och Sk.Blommehöns (båda raserna med o utan hätta). 4 Fjällkor, Häst, Får, Katt ♥

Kelpie

• Västergötland
    • 'Höna Hem'  hönshus inredning
SV: SÖKER ALL INFO OM HÖNS, FAROR, SKÖTSEL, TIPS OSV!
« Svar #2 skrivet: 12 mar-13 kl 12:51 »

;D  Då tror jag att du har hamnat på rätt ställe..  finns hur mycket som helst i forumet - själv ägnade jag hur mycket tid som helst med att söka svar till mina frågor i arkivet..
Hönshus inredning
Höna Hem
www.honahem.com

Dela detta:

* Inloggade just nu

476 gäster, 1 användare
gorlan

* Forum

* Om tidningen Åter

Episk tidning! Har följt mig från intresserad till självhushållare med gård och allt.
/Mikael Book

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser