Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kites dagbok  (läst 53604 gånger)

vallhunden

• Västergötland
SV: Kites dagbok
« Svar #140 skrivet: 30 dec-13 kl 21:26 »
Vi var och tränade ihop med en kompis till morsan. En av hennes hundar - Flickan - rök ihop med Skithunden. Skithunden fick sig ett bett i örat. Men Flickan fick sig en hörntand i huvudet ;D ;D ;D
Synd att jag satt instängd i en bur, annars hade jag nog hjälpt Skithunden :-[ ::) Flickans dotter Dottern, sprang runt och hejade på och letade efter en öppning att slänga sig in i >:D >:D

Så nu är det mer Dundersalva som stryks på här hemma... :o :o

Träningen gick bra, annars ::) :P
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #141 skrivet: 31 dec-13 kl 02:56 »
Jag kände en gång en hund som gärna sprang runt runt dem som var i gräl och försåtligt nöp än den ena än den andra i baken för att ytterligare hetsa upp dem.  Men slåss själv, det ville hän inte!
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Håning

• Gäst
« Svar #142 skrivet: 31 dec-13 kl 03:31 »
Så är det rangordningen ska indelas så är det bara det kan man inget göra åt .Inne ens som an är Trollmor  :-*

Trollmor

• -
« Svar #143 skrivet: 31 dec-13 kl 03:44 »
Jávisst, men när de som ska göra upp blir störda av en som nyper dem i baken, då blir det inte så bra.  Och alla de inblandade i det ovan beskrivna grälet var ju border collies, och den rasen har en stark så kallad "bithämning".  Det brukar faktiskt inte bli hudskador av hundgräl.

Håning

• Gäst
« Svar #144 skrivet: 31 dec-13 kl 03:48 »
Jávisst, men när de som ska göra upp blir störda av en som nyper dem i baken, då blir det inte så bra.  Och alla de inblandade i det ovan beskrivna grälet var ju border collies, och den rasen har en stark så kallad "bithämning".  Det brukar faktiskt inte bli hudskador av hundgräl.

Akta dig du trollis så ja inte nyper dig  ;) :-*

vallhunden

• Västergötland
« Svar #145 skrivet: 10 jan-14 kl 20:16 »
Idag tog hon äntligen in mig i ullishuset!!!
Ullisarna stod packade med huvudena inne i fodergrindarna... Jag gick in - och de såg mig inte!!! >:D
Men jag var tålmodig, om man inte har fått gå in på några månader så vill man göra ett bra intryck. :-[
Jag stod och väntade, och allteftersom så såg de mig och började de gå undan ;D
Sen hade jag fått bort dom från fodergrindarna och morsan kunde göra det hon ville.
Gott att få jobba igen!!!
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

vallhunden

• Västergötland
« Svar #146 skrivet: 25 jan-14 kl 18:40 »
Nu har morsan varit sjuk sedan trettonhelgen... Så vad händer här hemma då ??? ???
Jo, hon går ut och ställer sig mitt i hagen och låter oss springa runt i 5-10 min, varannan dag >:D

Jag tycker att morsan ska läsa dom där sidorna på datorn, där det står att Border Collie behöver aktiveras ::) :o
Maken till inaktivitet senaste månaden, får man leta efter....
(Fast vi klarar oss rätt bra ändå ;D ;D)

Trollmor

• -
« Svar #147 skrivet: 29 jan-14 kl 00:31 »
Du får väl aktivera dig genom att snabbt läsa in en kurs i sjukvård, Kite!  ;D  Det verkar behövas ...

Och hälsa Morsan och tillönska henne god bättring!

vallhunden

• Västergötland
« Svar #148 skrivet: 29 jan-14 kl 10:28 »
Tror du att jag kan läsa in det på distans ??? :-[
Jag har svårt att få tjänstledigt för studier :-[ :o

Trollmor

• -
« Svar #149 skrivet: 29 jan-14 kl 17:08 »
Det måste väl gå.  Du har väl dator och internet?  Ena framtassen på tangenterna och den andra på musen, och så har du ju övningsmaterial i samma hus?

Fast, morsan din har kanske kryat på sig?  Bättre då att du övar på vård av människovalpar!  ;)

vallhunden

• Västergötland
« Svar #150 skrivet: 30 jan-14 kl 14:49 »
Morsan tycker inte att det är någon idé att jag vidareutbildar mig! >:D
Hon säger att jag säkert kan få ett jobb som diskare var som helst, närsomhelst... 8)

Trollmor

• -
« Svar #151 skrivet: 31 jan-14 kl 00:33 »
Bara du inte blir diskad som vallare, så är du väl nöjd ...

vallhunden

• Västergötland
« Svar #152 skrivet: 31 jan-14 kl 12:25 »
Jag tycker att fåren borde kunna bli diskade med... >:D
Någon rättvisa ska det väl vara, iallafall ??? :o

vallhunden

• Västergötland
« Svar #153 skrivet: 04 feb-14 kl 19:33 »
Idag började morsan att ge de blivande mamma-ullisarna kraftfoder ;D ;D ;D
Då behöver hon mig varje kväll där ute, för att hålla bort dom galna ullisarna från foderrännorna medan morsan häller upp till dom >:D   (:)

Trollmor

• -
« Svar #154 skrivet: 05 feb-14 kl 19:32 »
Så bra, Kite, att du äntligen slipper låta bli att arbeta!  :)

vallhunden

• Västergötland
« Svar #155 skrivet: 05 feb-14 kl 20:26 »
Morsan sägen att kraftfoder är får-knark... Vet inte vad det är, men det är säkert gott och gör dom galna >:D

Trollmor

• -
« Svar #156 skrivet: 05 feb-14 kl 21:03 »
Du får väl provsmaka!  Kanske du också blir galen då?

Fast, du är ju en BC, och såna är väl mer eller mindre galna från början...  Ditt knark heter Arbete, eller hur ...  8)

vallhunden

• Västergötland
« Svar #157 skrivet: 18 feb-14 kl 17:59 »
Nu är morsan sjuk igen >:D
Trollmor: Jag kanske skulle ta upp det där med sjukvårdsutbildning, i allafall :-[
Har du någon bra länk till en sån ??? Får man samla ihop dom sjuka ??? Det tycker jag vore bra, att ha dom allihop på samma plats :-[ :P

Trollmor

• -
« Svar #158 skrivet: 20 feb-14 kl 00:35 »
Det var tråkigt, att din Morsa är sjuk - igen.  Men, snälla Kite, är du en vallhund eller är du inte?  Sjuka ska inte vallas, de ska vårdas!  Som små små lamm!   :-*

vallhunden

• Västergötland
« Svar #159 skrivet: 21 feb-14 kl 09:32 »
 ??? ??? ???
Små, små lamm ska väl vallas!!! Fast de lyder dåligt och när jag försöker att uppfostra dom, så skriker morsa... :-[ ::)
Jag tror inte att jag är tillräckligt omvårdande, för sjukvård, helt enkelt...

Dela detta:

* Inloggade just nu

546 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser