Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kites dagbok  (läst 55125 gånger)

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Kites dagbok
« Svar #120 skrivet: 30 sep-13 kl 04:31 »
Ja, hur KAN hon?   :o :o ??? ::)  Och hur smakade handen?   ;D  Eller fick hon tillbaka den?   :)
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

vallhunden

• Västergötland
« Svar #121 skrivet: 07 okt-13 kl 11:33 »
Nu har vi klippt alla ullisar! Då kom "gamla" Kite till heders igen 8). Jag fick jobba i fållan och se till att ulissarna gick in i rännan, så att ullisklipparen hade en ny ullis när den gamla "tagit slut" ;D
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

vallhunden

• Västergötland
« Svar #122 skrivet: 11 okt-13 kl 19:06 »
Idag tog vi alla en promenad ner till ullisarna nere vid sjön. Jag, Skithunden och morsan. När vi kom ner till hagen, så öppnade morsan grinden och jag stack ut på en båge med en gång. Jag menar: Skithunden var med, rätt var det är skickar hon henne!! >:D >:D
Morsan ropade och hoppade, men jag visste vad jag skulle göra - öronen stängda!! Jag gav mig inte förrän alla ullisar var uppe vid grinden ;D ;D
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

Trollmor

• -
« Svar #123 skrivet: 12 okt-13 kl 10:49 »
Jamen, hon öppnade ju grinden?  Det var ju signalen!!  ;D  Inte behövde hon dessutom säga något?  ???  Du är ju en intelligent hund, med god slutledningsförmåga!

vallhunden

• Västergötland
« Svar #124 skrivet: 18 okt-13 kl 19:12 »
Morsan har gått in för skogspromenader... Trevligt tycker jag.
Skithunden sköter kvällsfodringen av bääbislammen och jag tar morgonen. Klart och tydligt, vem som gör vad!!!
Morsan är äckligt nöjd med Skithunden, eftersom hon puttar in bääbisarna utan kommandon i fållan... Kan väl jag också göra, men jag har lite mer koll på vem som är olydig, då säger jag ifrån!! På den här gården lyder man hunden!!!! >:D
Fast gå runt bland träden är trevligt :) Morsan tror att hon ska gå ner i vikt. Fan trot o:)

vallhunden

• Västergötland
« Svar #125 skrivet: 25 okt-13 kl 18:54 »
Idag fick jag flytta de 8 kvarvarnde Bääbisarna till en ny hage. Långt hämt ;D ;D ;D "I´m on top of the world..." Hämtade dom rakt och snyggt med lagom fart. (Morsan är lite sjuk just nu, så hon tål inga avvikelser :o 8) ;D)
Hon är lite hes och det var därför hon tog mig och inte Skithunden ;D Skithunden har inga visselsignaler och morsan ville inte ropa >:D

vallhunden

• Västergötland
« Svar #126 skrivet: 04 nov-13 kl 17:39 »
Igår skilde vi av oskulderna och satte dom i eget hus. Det gick till så att morsan slängde ut oskulderna utanför grinden och sedan fick jag frakta dom längs en krokig och "snitslad" bana fram till deras hus. Och sedan mycket försiktigt 8) övertyga dom om att de skulle hoppa över tröskeln och in. Det gick bra, fast vi fick hålla på en stund.. :-[
Sen släppte morsan pappa-ullisen, till blivande mamma-ullisarna ::)

vallhunden

• Västergötland
« Svar #127 skrivet: 05 nov-13 kl 22:04 »
Jag måste erkänna att jag tappar tålamodet med ullisarna ibland... :-[ :-[ :-[
Morsan säger att det har jag från "mödernet". Min mamma kommer från Irland och hennes släkt är kända för att "ta itu" med ullisar som inte lyder. Bestämda hundar, alltså.
Det är jag med. 8)
Om inte ullisarna lyder så tar jag ett grepp på dom i ullen, ungefär vid bogen och sedan "luggar" jag dom... :-[

Morsan är lite klyven där. Hon förstår varför jag gör det, samtidigt som hon blir arg för att jag gör det.
Fast det underlättar hanteringen hemma på gården att jag gör det. Ullisarna vet vad jag vill!!!!
Det gör att vi förstår varandra!!!!
Ullisarna lyder mig... De vet att jag är bestämd.

vallhunden

• Västergötland
« Svar #128 skrivet: 12 nov-13 kl 17:50 »
Det var så trevligt i morse :D
De sista bääbisarna skulle åka iväg i lastbilen. Lastbilen backade upp mot hagen, där morsan och jag stod och väntade. Då stannade chaffören, hoppade ut och kom fram till oss. "Jag måste hälsa!!!" säger han och böjer sig ner och hälsade på mig! o:) Sen hoppade han in i bilen igen och backade färdigt... 8)

Sen när jag skulle plocka upp bääbisarna i lastbilen, så frågar han morsan "Pratar hon bara engelska??!!"
Morsan visste inte vad hon skulle svara. :o
Det rätta svaret var förstås att jag pratar bara "hund", men förstår dessutom "engelska", "svenska", och "får" ::) :-[ o:)
« Senast ändrad: 13 nov-13 kl 10:15 av vallhunden »

vallhunden

• Västergötland
« Svar #129 skrivet: 26 nov-13 kl 19:52 »
Har nu varit inne i stora staden och hälsat på Hope (gammhunden, som uppfostrade mig). Hon bor ihop med morsans dotter, som nu har fått en människovalp. Jag tyckte att människovalpen var intressant, mest för att hon snodde uppmärksamhet från mig. :-[ :-[
Jag blev så nervös över att vara på ett nytt ställe, så jag blev bajsnödig. Morsans dotter blev upprörd, mest eftersom Hope hade spytt på två mattor innan jag kom... ;D ;D
Alla mattor i huset nerskitade....
Jag gjorde ingen succe...
Man kanske inte kan vara både en "nyttig" hund och en bra hund i sociala sammanhang?!
(Fast jag tror att om morsan hade tränat mig som liten att gå bort så hade detta inte varit svårt för mig, alls!!!)

Trollmor

• -
« Svar #130 skrivet: 04 dec-13 kl 22:58 »
Det har du säkert rätt i, Kite.  Men man kan inte få allt.

vallhunden

• Västergötland
« Svar #131 skrivet: 10 dec-13 kl 19:40 »
Skriver inte så mycket nu på det kalla. Ullisarna står i Ullishuset och morsan går ofta dit utan mig. >:D
Det beror på att pappa-ullisen som vi har under denna kalla är inte arg på morsan. Han är rätt fredlig, så då behövs inte jag ::) >:D
I helgen när morsan var ledig så åkte hon till vad hon kallade "Julmarknad" och sålde ullisskinn. Och lämnade mig i hundgården. Jag var skitsur på söndagen, eftersom jag hade stått ute i snögloppet och frusit på en söndag, då jag borde få ha legat under min kära byrå i hallen, eftersom morsan var ledig.
Jag visade tydligt hur illa det var genom att komma ut dyngsur (på mer än ett sätt) ur hundgården.

Annars har vi en liten lek när morsan släpper ut mig ur hundgården. Jag försöker att nypa henne i benet och hon försöker att förekomma mig, genom att skrika "Nej!" Jag vinner lätt, de flesta gångerna ;D ;D ;D Hon är inte alls så snabb som hon tror...!!! Hennes timing är lite off, som vanligt.  :-[ :-[ Men jag gillar henne ändå!!! o:)
« Senast ändrad: 10 dec-13 kl 19:54 av vallhunden »

Trollmor

• -
« Svar #132 skrivet: 11 dec-13 kl 05:49 »
Javisst!  ;D  Människor skaffar vallhundar för att de är just snabba  :)

vallhunden

• Västergötland
    « Svar #133 skrivet: 12 dec-13 kl 18:52 »
    Det gäller att endast försöka nypa henne, när hon har glömt bort leken ;D ;D
    Om hon har ögonen på mig, så är det ingen idé o:)

vallhunden

• Västergötland
    « Svar #134 skrivet: 17 dec-13 kl 10:59 »
    Nu har vi varit inne i stora staden och passat människovalpen en kväll. Då fick vi hundar följa med och sova över natt. Morsan gick ut och rastade mig, en halvtimme efter att vi kom dit, så då kunde jag hålla mig inne. Däremot så ringde hennes dotter dagen efter och var upprörd över att det fattades en hårtuss på gammel-hunden Hope :o
    Det var precis när vi gick in genom dörren, då tyckte jag att Hope inte visade den vördnad som var mig värdig, så jag nöp henne :-[
    Vilket liv om en liten hårtuss  :o >:D
    Jag vet att Hope har nypt betydligt fler hundar/valpar än jag har gjort i min dag...
    « Senast ändrad: 17 dec-13 kl 12:53 av vallhunden »

Trollmor

• -
    « Svar #135 skrivet: 19 dec-13 kl 04:12 »
    Ack ja, somliga är så känsliga...

vallhunden

• Västergötland
    « Svar #136 skrivet: 20 dec-13 kl 11:06 »
    Ja, visst är dom... o:)

vallhunden

• Västergötland
    « Svar #137 skrivet: 23 dec-13 kl 19:26 »
    Morsan tyckte att denna bilden blev bra för att visa den röda tiden. Den tiden då de tar in ett träd i huset ??? :o
    Ha det så bra!!!!! ;D ;D

Trollmor

• -
    « Svar #138 skrivet: 25 dec-13 kl 01:01 »
    Hoppas du får smaka något av julskinkan!

vallhunden

• Västergötland
    « Svar #139 skrivet: 26 dec-13 kl 00:01 »
    Gott om rester här hemma just nu  ;D ;D

Morsan har satt "dunder-salva" på Hope (som är hemma och hälsar på) Morsans kompis som är veterinär tyckte att "dunder-salvan" inte var så bra att använda med tanke på antibiotika-resistensen (långt ord...) Men morsan tyckte att salvan funkade bra ;D ;D Och Hope är bättre på halsen. Slutet gott, allting gott :-[ :-*

Dela detta:

* Inloggade just nu

594 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastiskt inspirerande
    /Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
    Logga in eller
    registrera dig.
     :)

* Nya annonser