Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  bilder på era hästar  (läst 116007 gånger)

färnevik

• inte längre vingklippt
    • Västergötland
    • Älebergs lantbruk
SV: bilder på era hästar
« Svar #240 skrivet: 30 nov-08 kl 13:49 »
men en fux är alltid liiite snyggare än andra färger ju!

:-[ Å jag tycker precis tvärt om...!  ::)

Här är en bild på våra bägge, varav den ens som sagt är just FUX, i sommras:
"helst skulle varje människa ha en egen liten höna. en höna som tar tillvara på mat som blivit över, som ger ett ägg om dagen och gödsel till en blomsterrabatt..."

http://storaaleberg.blogspot.com

Norrsken

• -
« Svar #241 skrivet: 01 dec-08 kl 01:41 »
Tur att smaken är som baken ;) Min första stora kärlek var fux... Sen var det förståss bara en lyckträff att fölis blev fux, och... den allra underbaraste häst, sån som man bara trodde existerade i sagorna!
If we don't take care of the earth, earth will take care of us

nikita

• Stuteri Olympus
« Svar #242 skrivet: 05 dec-08 kl 13:11 »
Här kommer en vinterbild på vår 10-åriga exmoorhingst Arum. Ser väl kanske ut lite som en miniNordis eller?  ;)

bondelinda

• Stöd globalt - handla lokalt
    • Västergötland
    • Svingsåsen
« Svar #243 skrivet: 08 dec-08 kl 15:16 »
Här kommer en vinterbild på vår 10-åriga exmoorhingst Arum. Ser väl kanske ut lite som en miniNordis eller?  ;)

Åh de är så fina! Du vill inte byta mot en shettis ;) ::)

Tyvärr så har jag fått tillbaka min shettis från fodervärden så det dröjer nog med mitt exmoorköp.. :'( Om ingen är sugen på en liten shettis med bärrandsröta ;)
Litet småskaligt jordbruk med brukshästar. Gårdsbutik öppen ons 15-18 lör 10-15. Kaninkött, honung, bär, ägg, potatis, mensskydd, ekologiska garner samt miljövänliga och naturliga hud- och hårvårdsprodukter från Eilas och tvättnötter från tvåleriet. www.svingsasen.se

nikita

• Stuteri Olympus
« Svar #244 skrivet: 09 dec-08 kl 22:44 »
Åh de är så fina! Du vill inte byta mot en shettis ;) ::)

Tyvärr så har jag fått tillbaka min shettis från fodervärden så det dröjer nog med mitt exmoorköp.. :'( Om ingen är sugen på en liten shettis med bärrandsröta ;)

Åh, vad tråkigt att du fått röta på din shettis hovar. Hoppas du får ordning på det, det är ju mycket jobb med det, men det går att få bort, med daglig rengöring med vatten och Vircon samt raspning av hovarna så ofta det går...
Det har betäckt några fler Exmoorston i år, så det ska nog finnas några att välja bland från och med nästa vinter, ifall du har plats och tid då :-)

bondelinda

• Stöd globalt - handla lokalt
    • Västergötland
    • Svingsåsen
« Svar #245 skrivet: 10 dec-08 kl 12:45 »
Åh, vad tråkigt att du fått röta på din shettis hovar. Hoppas du får ordning på det, det är ju mycket jobb med det, men det går att få bort, med daglig rengöring med vatten och Vircon samt raspning av hovarna så ofta det går...
Det har betäckt några fler Exmoorston i år, så det ska nog finnas några att välja bland från och med nästa vinter, ifall du har plats och tid då :-)

Hoppas jag har mer plats då!
Litet småskaligt jordbruk med brukshästar. Gårdsbutik öppen ons 15-18 lör 10-15. Kaninkött, honung, bär, ägg, potatis, mensskydd, ekologiska garner samt miljövänliga och naturliga hud- och hårvårdsprodukter från Eilas och tvättnötter från tvåleriet. www.svingsasen.se

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #246 skrivet: 23 dec-08 kl 01:46 »
Här kommer bild på mitt nya hingstföl :)

Nu är lillkillen 3 månader gammal och byter färg för fullt . 2½mån på bilden :)
Han är super kelen och jättego att ha o göra med , lufter fötter , kan stå uppbunden van vid täcken mm mm ...
Han är på C-ponny mått nu så hur ska detta sluta *S*
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

ulfen

• Trapper
    • -
« Svar #247 skrivet: 23 dec-08 kl 13:32 »
Hur lägger man upp en bild då ?? fastnat med fingrarna i tangentbordet ::)

JIMMAN

• BRUKSHÄSTEN I MITT HJÄRTA
    • www.stallargard.se
« Svar #248 skrivet: 23 dec-08 kl 22:52 »
Tog en bild på hästarna,tycker själv att den är helt underbar...Härliga ARDENNERRUMPOR..Mamma JIMINA o DOTTER Evina :-* :-* :-* :-* :-* :-* :D ;) ;)..mvh c.

JIMMAN

• BRUKSHÄSTEN I MITT HJÄRTA
    • www.stallargard.se
« Svar #249 skrivet: 23 dec-08 kl 22:53 »
Och sen en bild på våran Isbjörn YRJA ;) ;) ;)...mvh c,

Mårten Swärd

• Gäst
« Svar #250 skrivet: 26 dec-08 kl 13:33 »
Här kommer en bild på kallblodstravaren Saja och mig under dagens arbetspass.. Saja är nu inte vår häst utan en inhysning i stallet som jag börjat använda för lite skogskörning.

40 sekunder efter att denna bild är tagen höll det dock på att gå riktigt illa, jag gjorde en förbaskat ogenomtänkt sak. Jag hade hoppat av släden och sedan skulle jag hoppa på igen i farten, när jag skulle ta sats så halkade jag och fick in benet under släden. Som tur var lyckades jag få stopp på hästen ganska direkt så denna gång klarade jag mig med ett stukat knä. Det man inte har innanför pannbenet får man lära sig den hårda vägen tydligen..

covboy

• Gäst
« Svar #251 skrivet: 26 dec-08 kl 14:02 »
Fin bild av er. :D
Jag har ju fått börja tänka om i min ivrighet och tänka på frances ord,säkerhet före allt annat.. :-[
Jag tänker börja från början att köra in min häst för säkerhetens skull,tömkör nu och lär den alla komandon.
Stanna är ju viktigast och sedan försöker jag den att hållas på plats,med komando plats.. Hon lär sig nog märker jag,tänker gå ut och göra träningsskacklar nu.. ;)

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #252 skrivet: 26 dec-08 kl 14:23 »
Det ser ut att gå finfint :)

Precis Cowboy, hästen kan inte kunna sånt som den aldrig fått lära sig ;)
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

covboy

• Gäst
« Svar #253 skrivet: 26 dec-08 kl 14:32 »
Jag hade aldrig i min vildaste fantasi kunnat tro att JAG skulle hamna o (kunna) köra in en häst.. ;D

Frances

• Västergötland
« Svar #254 skrivet: 26 dec-08 kl 14:38 »
...det är nog så att det är mest du som behöver köras in egentligen.. :-[ :-X
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

covboy

• Gäst
« Svar #255 skrivet: 26 dec-08 kl 14:43 »
Prexis, men man lär sig.. :D Jag har lärt mig att inte gå över hästens gränser nu i vf. :)

Frances

• Västergötland
« Svar #256 skrivet: 26 dec-08 kl 14:54 »
Duktig Cowboy ;D ;)

guba

• Gäst
« Svar #257 skrivet: 26 dec-08 kl 20:18 »
Äntligen fick jag idag tummen ur det berömda hålet och satte ihop två av treåringarna för en tömkörningsrunda.
Välkörda och trygga i allt vi företar oss så var det ingen större skillnad att tömköra dem i par mot att köra dem i enbet.
Imorgon, om jag hinner så blir det timmerkälke, i annat fall så blir det på söndag.

covboy

• Gäst
« Svar #258 skrivet: 27 dec-08 kl 11:47 »
Vilken vacker syn Guba, ska bli ett nöje att få se hur parkörningen framskrider.. Min önskan är att nån dag kunna köra med spann. ;)

pålle

• Gäst
« Svar #259 skrivet: 27 dec-08 kl 12:03 »
Äntligen fick jag idag tummen ur det berömda hålet och satte ihop två av treåringarna för en tömkörningsrunda.
Välkörda och trygga i allt vi företar oss så var det ingen större skillnad att tömköra dem i par mot att köra dem i enbet.
Imorgon, om jag hinner så blir det timmerkälke, i annat fall så blir det på söndag.
   Lite dumt enligt mig två ung hästar ihop kan bli tok det vanliga torde vara en gamal och ung häst  är att före dra då ung hästn rättar sig efter den gamle sen är det upp till var och en

Dela detta:

* Inloggade just nu

462 gäster, 3 användare
peterm, Hans Hultén, Fiat

* Forum

* Om tidningen Åter

- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser