Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  bilder på era hästar  (läst 116096 gånger)

Eufemia

• Skåne
    • Naturlig Dressyr
SV: bilder på era hästar
« Svar #580 skrivet: 24 aug-11 kl 11:34 »
Här kommer en bild på min springare :)
Brinner för Naturlig Dressyr och Natural horsemanship. Uppfödare av Brittisk Korthår. Kindahöns och ryafår!

Skiftestads

• Norge
    • Min blogg
« Svar #581 skrivet: 24 aug-11 kl 11:38 »
Här kommer en bild på min springare :)
I bara westerngrimman *gillar*  :D
Bor på et småbruk på västkusten av Norge, med barn, mann, katt, islandshästar, höns, får och kaniner.

Skiftestads

• Norge
    • Min blogg
« Svar #582 skrivet: 24 aug-11 kl 11:41 »
Mitt 15 år gamla islandssto (gamla bilder, men hon har fortfarande samma färg ;))

« Senast ändrad: 24 aug-11 kl 11:45 av Skiftestads »
Bor på et småbruk på västkusten av Norge, med barn, mann, katt, islandshästar, höns, får och kaniner.

Vilderness

• Norrbotten
« Svar #583 skrivet: 24 aug-11 kl 20:49 »
Min myskille med sista stoet för säsongen :)

American Painthorse, American Quarterhorse, Cocker Spaniel, Wyandotte, Bärbuskar, Trädgårdsland och Örtmedicin!

Neinor

• Since I am dead I can take of my head
    • Västmanland
    • Dissolve
« Svar #584 skrivet: 24 aug-11 kl 20:55 »
fiiiiina  :D
Does this hairspray make me look fat?
www.dissolve.blogg.se

Neinor

• Västmanland
    • Dissolve
« Svar #585 skrivet: 24 aug-11 kl 21:00 »
Bild från en av de otaliga gånger vi vart påb Täby ATG

Tycker det ser helt groteskt ut med handen som sticker fram
www.dissolve.blogg.se

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #586 skrivet: 28 aug-11 kl 15:55 »
En liten gruppbild, AnetteK:s nordsvenska From, min finnhäst Mango och russet Platina som bor hos oss.
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #587 skrivet: 28 aug-11 kl 19:21 »
Min nästan treåring precis insläppt till kalvar för första gången i sitt liv .
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Vildjäntan

• Värmland
    • StallSylvas hästgård
« Svar #588 skrivet: 29 aug-11 kl 22:59 »
Jag ,Lacy och lilla Timmy på Lillerudsdagarna i lördags ..
Jag lever hellre ett år som varg än tusen år som får

Neinor

• Västmanland
    • Dissolve
« Svar #589 skrivet: 29 aug-11 kl 23:43 »
Bild från Täby. Visst ser han sorgsen ut, eller är det jag som läser in för mycket i uttrycket.
Det skär i alla fall i mitt hjärta när jag tänker att han är "ledsen"

www.dissolve.blogg.se

FM

• Skåne
« Svar #590 skrivet: 30 aug-11 kl 13:02 »
Hingsten Spitfire!
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

JonasWess

• En konstnärssjäl, djurälskare & drömmare i livet.
    • Närke
« Svar #591 skrivet: 30 aug-11 kl 17:29 »
Fina hästar får jag säga om alla's Nordsvenskar, Islandshästar, Halvblod, Shetlandsponnier m.m.  ;)

Själv har jag mest ridit Halvblod, Arabiska Fullblodshästar & Islandshästar genom åren, men även Engelska fullblod, Nordsvenskar, Shirehäst, Welsh Cob, Blandrashästar av olika slag m.m.  :)

Jag bryter nu lite trenden för att visa min egen häst jag hade, men han lever nu tyvärr inte längre pga en hemsk trafikolycka. Ingen arbetshäst utan ett Arabiskt Fullblod. Hingst med namnet Sharif, men smeknamnet "Bus". Han är i vinterpäls på bilden, så lite ruggig i pälsen. Har tyvärr inte så mycket bilder på han.  :-\

Han var inriden, tömkörd, men aldrig med vagn eller sulky, i huvudsak frihetstränad & en tävlingshäst jag tränade, red in & tävlade i långdistansritt, fälttävlan & hoppning.

Saknar honom så himla mycket...  :'(
En mysig & snäll gaykille. Jag har utbildning från Naturbruksgymnasium & Konstskola. Älskar djur & natur! Delar mitt liv med 2 hundar & 1 katt. Jag har tidigare jobbat med hästar, får, kor & hundar, men intresse finns hos många djursorter.

Neinor

• Västmanland
    • Dissolve
« Svar #592 skrivet: 30 aug-11 kl 20:12 »
Vad tragiskt :'( Det måste vara fruktansvärt för dig!

Han ser verkligen jättefin ut  :)
www.dissolve.blogg.se

JonasWess

• Närke
« Svar #593 skrivet: 31 aug-11 kl 22:43 »
Det är nästan 10 år sedan han fick somna in, men jag blir ibland tårögd när jag tänker på honom.  :'( Detta för han var verkligen min & bara min. Han avskydde andra människor, men husse var den bästa han visste.

Han var så himla kärvänlig emot mig & vaktade mig med. Han var mer som en hund än en häst på många sätt. Ja han var en personlighet ut i hovarna.

Kunde massa trix & följde mig som en hundvalp brevid en.
En mysig & snäll gaykille. Jag har utbildning från Naturbruksgymnasium & Konstskola. Älskar djur & natur! Delar mitt liv med 2 hundar & 1 katt. Jag har tidigare jobbat med hästar, får, kor & hundar, men intresse finns hos många djursorter.

Neinor

• Västmanland
    • Dissolve
« Svar #594 skrivet: 31 aug-11 kl 22:46 »
Håller med om att det finns ingen varmare känsla än den man kan få från ett djur som visar tillgivenhet
Min häst travare efter mig igår i full fart när jag gick för att hämta pälsglans. Hjärtat brister av kärlek nästan
www.dissolve.blogg.se

JonasWess

• Närke
« Svar #595 skrivet: 31 aug-11 kl 22:49 »
Mmm...Jag saknar honom nog ofantligt mycket. Han var mitt allt i livet & fick mig att må bra. Saknar honom varje dag  sysslade inte med hästar på flera år efter att jag förlorat honom. Gav liksom upp allt med hästar då, men känner att jag vill hitta tillbaka till den underbara känslan jag hade med honom & med egnahästar, men har inga pengar eller plats till att ha häst som det är nu.  :( :'(

Neinor

• Västmanland
    • Dissolve
« Svar #596 skrivet: 31 aug-11 kl 22:53 »
Har du ingen i närheten som har häst då, så du bara kan pyssla och mysa utan krav?
www.dissolve.blogg.se

JonasWess

• Närke
« Svar #597 skrivet: 31 aug-11 kl 23:09 »
Nej, jag har ju tyvärr inte det...  ??? :'(

Neinor

• Västmanland
    • Dissolve
« Svar #598 skrivet: 31 aug-11 kl 23:14 »
 :o ajdå, det var ju trist.  :-\
www.dissolve.blogg.se

Mia71

• Gotland
« Svar #599 skrivet: 01 sep-11 kl 11:13 »
Nyast i gänget, ardennern Rakel.

Dela detta:

* Inloggade just nu

560 gäster, 2 användare
Septentrial, skogskälla

* Forum

* Om tidningen Åter

- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser