Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Halmodling / upphöjda bäddar utan kartong och hur göra det?  (läst 2671 gånger)

torpjens

• Vi lever på naturens villkor
    • Södermanland
Hej!

Vill odla potatis i halm i vår. Vill inte lägga ut kartong på marken då jag tror att det innehåller onyttigheter. Nån som har tips på hur man kan göra utan att använda annat än naturmaterial? Skulle granris kunna funka?

Vill odla lite grönsaker i vår. Har mycket mördarsniglar. Har tillgång till elstängsel mot rådjuren. Har väldigt väldigt styv lera och vill helst bara använda naturmaterial. Hur gör jag? Lägga ut en rektangel av tegelsten eller lecablock eller stockar och odla därinnanför? Lägga ris i botten sen löv och gräs och välbrunnen hästskit och kompost och överst köpejord?

Är det någon som har länkar till en nybörjarguide skulle jag vara väldigt tacksam. Behöver grundläggande nybörjaranvisningar tänk barnbok. ;D Tänkte odla lök, vitlök, dill, persilja, gräslök, sallad, gurka och kanske lite annat.

Vänligen
Jens
Problemet är inte att makt korrumperar, det är att de korrumperbara söker makten.

flax

• Halland
SV: Halmodling / upphöjda bäddar utan kartong och hur göra det?
« Svar #1 skrivet: 19 feb-13 kl 21:32 »
Jag är inget vidare på odling, men när det gäller snigelbekämpning så är det ankor som gäller! :)
Om du går igenom ett helvete - bara fortsätt att gå!

Dela detta:

* Inloggade just nu

697 gäster, 2 användare (1 dolda)
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser