Ja ibland är hon i köket och ibland även i vardagsrummet. Det är en av mina gamla lohmantanter. För några dagar sedan trodde jag hon skulle trilla av pinn pga ålder. Hon var passiv och helt ur slag så jag tog in henne. Inga symptom med hosta, snuva etc. Ja jag trodde att hon skulle vara borta dagen efter. Men inte. Hon vart kvar i livet.
Efter ett par dagar med värme, extramat och pyssel blev hon mycket piggare. Så idag provade jag att ta ut henne med de andra igen. Satte henne inne i en provisorisk avbalkning men det hjälpte inte utan de andra hönorna lyckades ta sig in där och jaga ut henne och picka henne på kammen mm.
Problemet är att katterna måste kunna gå igenom hallen för att komma till sin låda. Så jag kan inte stänga in henne där. Och lilla höna hon ja hon bajsar ju vart det faller sig. Vad göra? Funderar på att sy en sån där hön-blöja till henne. ( Har suttit och googlat efter mönster men inte hittat nåt riktigt bra.) Har liksom inget annat varmt utrymme för henne mer än möjligen pannrummet. ( Mina bägge värmelampor är redan i bruk till annat), Hade det varit under den varma årstiden hade hon ju kunnat bo i kycklinghuset ute men nu går ju inte det.
Nu vågar jag inte ha henne med de andra igen, inte förrän hon har ätit upp sig och kommit i verkligt bra skick så att hon kan ta en fajt. Möjligen kanske hon kunde gå med dvärghönorna? Men risken är väl att HON blir dum mot DEM...