Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Visa inlägg  (läst 1634 gånger)

Jorde

• Gäst
Visa inlägg
« skrivet: 12 feb-13 kl 12:49 »
Den funktionen är ju bra för att ha koll på sina egna inlägg, MEN när det gäller andras inlägg så blir det ju en storebrorsfunktion. Ta bort den !

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: Visa inlägg
« Svar #1 skrivet: 12 feb-13 kl 12:52 »
Vi skriver väl för att dela information?

Om jag kommer ihåg att någon skrivit ett bra inlägg i ett ämne, då går det ofta snabbare att leta upp det om jag letar bland dennes inlägg än om jag söker direkt i ämnestrådarna.

Vill man inte att andra ska läsa vad man skrivit, då är man nog på fel forum. Det bästa vore ju att inte skriva på något forum alls, om man inte vill att ens texter ska bli lästa  ::).
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

vindensbonig

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 12 feb-13 kl 13:12 »
Vi skriver väl för att dela information?

Om jag kommer ihåg att någon skrivit ett bra inlägg i ett ämne, då går det ofta snabbare att leta upp det om jag letar bland dennes inlägg än om jag söker direkt i ämnestrådarna.

Vill man inte att andra ska läsa vad man skrivit, då är man nog på fel forum. Det bästa vore ju att inte skriva på något forum alls, om man inte vill att ens texter ska bli lästa  ::).
Det vill ja påstå att det var en bra undanflykt  :) för vad ska vi ha bokmärken till annars ?

ieenilorac

• Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #3 skrivet: 12 feb-13 kl 13:15 »
Men jag kanske inte visste att jag behövde informationen igen, så jag inte sparat det bland bokmärkena. Jag har säkert 200 trådar som bokmärken, och då finns det många fler trådar som är intressanta.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

vindensbonig

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 12 feb-13 kl 13:20 »
Vist men det är ju inte lättare att leta i tusentals inlägg som många har.

ieenilorac

• Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #5 skrivet: 12 feb-13 kl 13:24 »
Vist men det är ju inte lättare att leta i tusentals inlägg som många har.
Jo, om man vet ungefär när och i vilket ämne. Och är snabb på att läsa. Vi väljer ju olika sätt att leta efter information, beroende på vilka förutsättningar vi har och vad vi tycker är roligt/lätt.

vindensbonig

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 12 feb-13 kl 13:36 »
Jo, om man vet ungefär när och i vilket ämne. Och är snabb på att läsa. Vi väljer ju olika sätt att leta efter information, beroende på vilka förutsättningar vi har och vad vi tycker är roligt/lätt.
  Då borde det ju  va lärare att leta i ämnena då efter  om man mins det och tiden ungefär   Tycker nog det fallerar lite i alla fall .

ieenilorac

• Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #7 skrivet: 12 feb-13 kl 13:42 »
Jag ser inte problemet i att man kan se andras inlägg. Det kan man ju i alla fall i ett öppet forum.

Tyvärr håller sig ju många trådar inte riktigt till ämnet, så då kan man få leta i många trådar för att hitta rätt inlägg. Man måste klicka på flera trådar, ibland flera sidor i varje tråd. Forumet är ofta lite långsamt. Då går det mycket snabbare att bara bläddra i någons inlägg.

vindensbonig

• Gäst
« Svar #8 skrivet: 12 feb-13 kl 13:53 »
Jag ser inte problemet i att man kan se andras inlägg. Det kan man ju i alla fall i ett öppet forum.

Tyvärr håller sig ju många trådar inte riktigt till ämnet, så då kan man få leta i många trådar för att hitta rätt inlägg. Man måste klicka på flera trådar, ibland flera sidor i varje tråd. Forumet är ofta lite långsamt. Då går det mycket snabbare att bara bläddra i någons inlägg.
Jaja du säger det  det är väll som med baken kluvet tycker ja  å inte lär det bli någon ändring på det häller vad ja förstår .

Jorde

• Gäst
« Svar #9 skrivet: 13 feb-13 kl 16:07 »
Det är ju en sak att kunna läsa andras inlägg. Det är väl att dela information ! Och man kan hitta andras inlägg om man själv läser runt i olika ämnen. Men att direkt kunna se allt vad någon skriver och i alla möjliga "trådar" är något annat. Det är övervakning !

Dela detta:

* Inloggade just nu

456 gäster, 2 användare
von tratt, Lars - Magnus

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser