Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  så frö från ros  (läst 3205 gånger)

lilyrose

  • Inlägg: 484
  • Djurintresserad med konstnärssjäl
    • Norrbotten
    • Lily Rose & Co
så frö från ros
« skrivet: 11 feb-13 kl 22:14 »
hur ska man göra.
har sökt på nätet. det stod att man skulle plantera i kruka och ställa ut övervintern. okej
men hur djup ska man så . nån som vet mer?
*Hundar- bichon havanaise, bichon havanaise-Lhasa apso
* katter -  bondkatt & bengal   * höns- brahma, blommehöns, bohuslän-dalshöns "svarthöns",bielefelder, silkes, dv wyandotte, dv kochin, sabelspoot,hedemora,aracurana, ankor Cayuga, smaragd, migon. Bor på landet i kronobergslän.

Stellan_J

  • Inlägg: 882
  • Våga vägra dv. kochin
    • Halland
SV: så frö från ros
« Svar #1 skrivet: 11 feb-13 kl 22:19 »
hur ska man göra.
har sökt på nätet. det stod att man skulle plantera i kruka och ställa ut övervintern. okej
men hur djup ska man så . nån som vet mer?

Sandblandad torv, tunt lager sand, frö och sedan tunt lager av grus. Ställ ut krukan eller ställ den svalt fram till våren. Funkar även bra för vildvin och björnbär. Min bror brukar göra så med de flesta frö och han sår i regel 2000-3000 arter/år
Man har inte alla hönsen hemma om man väljer dv. kochin för självhushållning

lilyrose

  • Inlägg: 484
  • Djurintresserad med konstnärssjäl
    • Norrbotten
    • Lily Rose & Co
SV: så frö från ros
« Svar #2 skrivet: 11 feb-13 kl 22:21 »
 ;D tack för ditt svar.
*Hundar- bichon havanaise, bichon havanaise-Lhasa apso
* katter -  bondkatt & bengal   * höns- brahma, blommehöns, bohuslän-dalshöns "svarthöns",bielefelder, silkes, dv wyandotte, dv kochin, sabelspoot,hedemora,aracurana, ankor Cayuga, smaragd, migon. Bor på landet i kronobergslän.

Sork

  • Inlägg: 548
  • TOBAK INTRESSERAD
    • Småland
    • Hasses TobaksfröOdling
SV: så frö från ros
« Svar #3 skrivet: 11 feb-13 kl 22:42 »
Sandblandad torv, tunt lager sand, frö och sedan tunt lager av grus. Ställ ut krukan eller ställ den svalt fram till våren. Funkar även bra för vildvin och björnbär. Min bror brukar göra så med de flesta frö och han sår i regel 2000-3000 arter/år
Himla bra tips ska jag lägga på minnet
- Inget ont som inte har något gott med sig. Eller var det tvärtom??


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

389 gäster, 1 användare
Oskari

* Forum

* Om tidningen Åter



- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser