Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Betäcka henne  (läst 1298 gånger)

Oskar 123

• Dalsland
Betäcka henne
« skrivet: 08 feb-13 kl 21:32 »
Har blivit erbjuden att köpa en sällskapshäst men hon har varit med om en skada som gör att hon får inte belasta ryggen och undrar om hon kan betäckas i så fall?
Bor på en liten gård i Dalsland med familjen. Har gotlandsfår, gäss, hund, katter och höns av diverse raser.

FM

• Skåne
SV: Betäcka henne
« Svar #1 skrivet: 08 feb-13 kl 21:41 »
Det bör du rådfråga vetrinär om! Sedan ska det (tycker jag) va en häst som är värt att avla på, så man inte tar för bara för de är söta... Finns gott om söta hästar som behöver hem ändå :) Det kostar pengar att föda upp en häst.
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

Oskar 123

• Dalsland
« Svar #2 skrivet: 08 feb-13 kl 21:53 »
Behöver ju en sällskapshäst till min häst och jag skulle gärna kunna ta föl
Bor på en liten gård i Dalsland med familjen. Har gotlandsfår, gäss, hund, katter och höns av diverse raser.

Argona

• Hemsidan är ej uppdaterade sedan dec. 2011
    • Småland
    • www.vendelstorp.se
« Svar #3 skrivet: 08 feb-13 kl 22:00 »
Det är nog billigare att köpa ett sällskap än att betäcka och ta ett eget föl.
Bor på landet med min man, två barn, lavinartat hönsintresse, några stallkatter, ponny-uppfödning, trav-häst uppfödning, starthästar, och shetlandsponny-travare.

Oskar 123

• Dalsland
« Svar #4 skrivet: 08 feb-13 kl 22:07 »
Skulle jag kunna köra henne???

KungTulle

• Skåne
    • Mörkmårdens Minigrisar
« Svar #5 skrivet: 08 feb-13 kl 22:36 »
Skulle jag kunna köra henne???

Det är omöjligt att svara på utan att göra en ordentlig undersökning av hästen på klinik och få ett veterinärt utlåtande.

Mörkmårdens Minigrisar
http://minigrisar.n.nu/
Vi har nordsvenskar, myskankor, minigrisar, katter, sköldpaddor och akvariefiskar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

462 gäster, 3 användare
torbjorn, Galaxie, Mr.O

* Forum

* Om tidningen Åter

- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser