Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Köpa och träna föl  (läst 1811 gånger)

Oskar 123

• Dalsland
Köpa och träna föl
« skrivet: 01 feb-13 kl 21:11 »
Funderar på att köpa ett russföl och undrar hur jag ska träna det isåfall.
Behöver jag ha jättestor erfarenhet?
Fölet är en hingst
Bor på en liten gård i Dalsland med familjen. Har gotlandsfår, gäss, hund, katter och höns av diverse raser.

Daniel1983

• Västergötland
SV: Köpa och träna föl
« Svar #1 skrivet: 01 feb-13 kl 21:15 »
Du behöver i allafall tid tid tid tid och lite mer tid... Trodde jag hade det när jag köpte ett nordsvenskt stoföl. Men aj vad jag bedrog mig på det. Hade turen att kunna sälja min häst till min syster så jag får komma och klappa i bland ändå:)

Argona

• Hemsidan är ej uppdaterade sedan dec. 2011
    • Småland
    • www.vendelstorp.se
« Svar #2 skrivet: 01 feb-13 kl 21:41 »
Tid är bra att ha men bör blandas upp med kunskap och erfarenhet också! Lycka till ;D
Bor på landet med min man, två barn, lavinartat hönsintresse, några stallkatter, ponny-uppfödning, trav-häst uppfödning, starthästar, och shetlandsponny-travare.

Oskar 123

• Dalsland
« Svar #3 skrivet: 01 feb-13 kl 21:45 »
Är det lättare att träna upp ett ponnyföl än att träna upp ett stort föl
Bor på en liten gård i Dalsland med familjen. Har gotlandsfår, gäss, hund, katter och höns av diverse raser.

Vilkhyttan

• Östergötland
« Svar #4 skrivet: 03 feb-13 kl 14:29 »
Det är ett barn som ska fostras, mycket tid, konsekvens och kunskap om djurets naturliga beteende det har ingen betydelse om den är stor eller liten, en häst är en häst är en häst  ;)

winnie_poe

• Endast jag kan leva mitt liv. Lev det som varje da
    • Västerbotten
    • Lust och fagring
« Svar #5 skrivet: 03 feb-13 kl 14:49 »
Är lite nyfiken på ditt val av häst. Berätta: Varför russ?
Bor med mannen i en gammal Västerbottengård, har bott i skärgården ett tag.Vi har en Curly coated retriever. Vill ha tag på getter (killingar)till slutet på april början på maj..

Oskar 123

• Dalsland
« Svar #6 skrivet: 05 feb-13 kl 15:43 »
Har alltid gillat russ och har redan flera russ så

Nina W

• Värmland
« Svar #7 skrivet: 05 feb-13 kl 16:05 »
Tid, och kanske framförallt kontinutet. Alltså, lite varje dag. Dom behöver inte ens ha söndagsledigt. Och dom förstår sig inte alls på va vi gör då vi inte är tillsammans med dom! Sedan är det så olika, en del fattar och fogar sig snabbt och andra busar mer...

Dela detta:

* Inloggade just nu

673 gäster, 2 användare (1 dolda)
Själv är bäste dräng

* Forum

* Om tidningen Åter

- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser