Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Är nyfiken på Gotlandskanin!  (läst 8813 gånger)

lavendula

  • Inlägg: 118
  • I varje vrå kan man finna ljus..
    • Östergötland
SV: Är nyfiken på Gotlandskanin!
« Svar #20 skrivet: 13 apr-13 kl 12:32 »
Krågedal och Willow så roligt att det finns flera med gottisar här i Östergötland själv bor jag i Linneberg (mellan Strålsnäs och Boxholm). En liten kratta var en bra idé jag har köpt en kattsandspade och det funkar hyfsat, jag har halmpellets,kutterspån och halm som "spån" i burarna.
Hundar, katter, Gotlandskaniner, Svenska Gulankor, höns, bin och getter.

Storky1

  • Inlägg: 601
    • Ångermanland
    • Marias djur
SV: Är nyfiken på Gotlandskanin!
« Svar #21 skrivet: 13 apr-13 kl 19:39 »
Jo jag känner Lottie mycket bra. Hon föddes hos mig :-) Blev så glad när det verkar som hon fortfarande lever. Hon var försvunnen från gotlandskaninens hemsida och tyckte det var synd för hon var så fin och efter min "riktiga" gotlänning född på Gotland.

Maria
Billabergets
Tjej med genbank för Hedemora- och Öländska dvärghöns, samt Gotlands- och Mellerudskaniner.

lavendula

  • Inlägg: 118
  • I varje vrå kan man finna ljus..
    • Östergötland
SV: Är nyfiken på Gotlandskanin!
« Svar #22 skrivet: 13 apr-13 kl 19:44 »
Jo hon lever och väntar ungar nästa vecka om allt går som det ska.. Jag blir jätte glad när man är nyfiken på mina djur och hon är en fin kanin. Det enda som var jobbigt i början är att hon tycker om att kasta sina skålar, men det löste jag genom att köpa akitaskålar till vattnet.  :D
Hundar, katter, Gotlandskaniner, Svenska Gulankor, höns, bin och getter.

Storky1

  • Inlägg: 601
    • Ångermanland
    • Marias djur
SV: Är nyfiken på Gotlandskanin!
« Svar #23 skrivet: 13 apr-13 kl 21:47 »
Hon skulle kanske uppskatta någon form av leksak  8) Har aldrig provat men sett att det finns bollar och annat man kan låta dom pyssla med.
Tjej med genbank för Hedemora- och Öländska dvärghöns, samt Gotlands- och Mellerudskaniner.

Hilde

  • Inlägg: 235
    • Dalarna
SV: Är nyfiken på Gotlandskanin!
« Svar #24 skrivet: 14 apr-13 kl 20:14 »
Min hona är dräktig så jag ger extra mycket sälg. Dom är så jäkla roliga, kommer springandes som hundar när man närmar sig inhänget.  :D
Jag ser dom från köksfönstret och dom sitter och käkar bark i detta nu.
Om en timme så åker dom in i buren, vill inte ha räven på besök även om jag tror/hoppas att han skulle akta sig pga doften av stoor vovve.
Men det vet man ju aldrig.
“ Fä dör, fränder dö, även själv skiljes du hädan, men eftermålet aldrig dör för envar, som ett gott har vunnit."

lavendula

  • Inlägg: 118
  • I varje vrå kan man finna ljus..
    • Östergötland
SV: Är nyfiken på Gotlandskanin!
« Svar #25 skrivet: 15 apr-13 kl 08:35 »
Låter underbart att ha kaniner som koloni jag har mina i 4-fackare men kommer att öka bur mängden och bygga en hage utanför köket (där hundarna inte kan se dem)..
Hundar, katter, Gotlandskaniner, Svenska Gulankor, höns, bin och getter.

Vilkhyttan

  • Inlägg: 202
    • Östergötland
SV: Är nyfiken på Gotlandskanin!
« Svar #26 skrivet: 17 apr-13 kl 07:17 »
Kul med fler "Östgötar"  ;D här är en till, vi är några stycken som hjälps åt i Motala trakten, Byter hanar, bereder skinn mm  :)

Hilde

  • Inlägg: 235
    • Dalarna
SV: Är nyfiken på Gotlandskanin!
« Svar #27 skrivet: 17 apr-13 kl 09:17 »
Kul med fler "Östgötar"  ;D här är en till, vi är några stycken som hjälps åt i Motala trakten, Byter hanar, bereder skinn mm  :)

Vad kul!
Det visste jag inte. Jag ska själv bereda skinn när den tiden är inne.  :D
“ Fä dör, fränder dö, även själv skiljes du hädan, men eftermålet aldrig dör för envar, som ett gott har vunnit."

Frances

  • Inlägg: 7906
  • Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
SV: Är nyfiken på Gotlandskanin!
« Svar #28 skrivet: 17 apr-13 kl 09:41 »
Min hona är dräktig så jag ger extra mycket sälg. Dom är så jäkla roliga, kommer springandes som hundar när man närmar sig inhänget.  :D
Jag ser dom från köksfönstret och dom sitter och käkar bark i detta nu.
Om en timme så åker dom in i buren, vill inte ha räven på besök även om jag tror/hoppas att han skulle akta sig pga doften av stoor vovve.
Men det vet man ju aldrig.

Jag är så glad att dom har fått det så bra hos er!!! :D
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Hilde

  • Inlägg: 235
    • Dalarna
SV: Är nyfiken på Gotlandskanin!
« Svar #29 skrivet: 17 apr-13 kl 17:07 »
Jag är så glad att dom har fått det så bra hos er!!! :D

Och jag är väldigt glad över att ha fått så fina kaniner.  :)
Det har börjat växa kirskål och lite annat smått och gått nu, det går väl ner om man säger så, haha.
“ Fä dör, fränder dö, även själv skiljes du hädan, men eftermålet aldrig dör för envar, som ett gott har vunnit."

Hönapönan

  • Inlägg: 73
    • Södermanland
SV: Är nyfiken på Gotlandskanin!
« Svar #30 skrivet: 12 maj-13 kl 22:47 »
Aha!! äter de kirskål,,, då fanken ska jag ha kaniner!!! :o
En glad familj på landet som just blivit med kanin och
...drömmer om höns i trädgården!

lavendula

  • Inlägg: 118
  • I varje vrå kan man finna ljus..
    • Östergötland
SV: Är nyfiken på Gotlandskanin!
« Svar #31 skrivet: 13 maj-13 kl 18:18 »
Mina kaniner älskar kirskål och eftersom jag nästan inte har några maskrosor så kan jag ge hinkvis med kirskål till mina kaniner.. Jag behöver väl inte säga att gotlandskaniner är billiga i drift..  ;D
Hundar, katter, Gotlandskaniner, Svenska Gulankor, höns, bin och getter.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

347 gäster, 1 användare
javill

* Forum

* Om tidningen Åter



- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser