Ja, den tråden går inte att följa då personen inte säljer ägg eller ungar.
Fredrik: Tack för förslaget. Nu lät 5.000:- kanske lite mer än vad jag tänkt mig eftersom jag inte planerat att vingklippa svanarna, ej heller stänga in dem utan låta dem leva så naturligt som möjligt men med ständig översyn.
Dammen som svanarna ska få hålla till i gränsar till den privata marken, men även till byns hembygdspark. Tidigare har vi hållit olika sorters änder och ankor som blivit uppskattade av människorna i byn. De tar sig ner till parken för att mata fåglarna. :-)
För många år sedan hade vi ett mycket tamt svanpar, men en av dem blev ihjälslagen av några ungdomar i byn och den andra flydde. Fåglarna lever så klart förhållandevis skyddat och detta var ett undantagsfall, men att köpa ett svanpar för 10.000 kronor som förmodligen inte går att försäkra under dessa levnadsförhållanden känns lite dyrt och jag vill som sagt inte stänga in dem utan låta dem leva som svanar gör mest.
Jag tar givetvis emot tips även i fortsättningen då jag hoppas att dessa svanar ska kunna sprida lite glädje till inte bara oss, utan ett helt litet samhälle.