Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Små och stora ihop  (läst 703 gånger)

RonjaRövardotter

• Jämtland
Små och stora ihop
« skrivet: 01 jan-13 kl 22:42 »
Jag har ju mina foder- och vattenautomater ca 15 cm upp från golvet. Funderar på detta med att släppa in en höna med sina kycklingar till de andra, sprätter hönan ut mat till de små eller måste jag då servera maten nere vid golvet? Vattnet blir ju ett problem. Har ju 3 ruvningsburar där jag brukar ha ruvhönor med kycklingar men jag funderar om jag ska börja köra "natural style".
Bor i paradiset med sambo, barn, katter, quarter, exmooreponny, shettis, gotlandskaniner, höns (hedemora, faverolle, dvkochins, appenzeller,  isbarkorsningar).
Planerar för inköp av en cane corso 2013!

Löparnäs

• Västerbotten
    • TjäderAndens
SV: Små och stora ihop
« Svar #1 skrivet: 02 jan-13 kl 10:14 »
Du får nog sätta in vatten och foder på låg höjd i början.. alternativt göra en "trappa/ramp" åt kycklingarna..
hönan kan inte sprätta ut tillräckligt ( i alla fall inte med tillräcklig säkerhet)

Alternativt ha dom i ruvburen tills dom når upp..
Har höns för trevligt sällskap, ägg och kött

Dela detta:

* Inloggade just nu

645 gäster, 1 användare
Anders Flix

* Forum

* Om tidningen Åter

- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser