Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  tips på äggkläckningsmaskin  (läst 1407 gånger)

Oskar 123

• Dalsland
tips på äggkläckningsmaskin
« skrivet: 31 dec-12 kl 21:08 »
 vill ha tips på en bra och billig äggkläckningsmaskin.
vill helst kunna kläcka olika fåglar.
har en jättestor hemma som min mormor byggde men där får jag inte tempraturen att hålla sig omkring 37 grader.
fattar inte varför det inte funkar för mig för mormor kläckte 40 kycklingar av 50 ägg.
tips mottages gärna.
Bor på en liten gård i Dalsland med familjen. Har gotlandsfår, gäss, hund, katter och höns av diverse raser.

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Xoot

• Gäst
SV: tips på äggkläckningsmaskin
« Svar #2 skrivet: 31 dec-12 kl 21:20 »
Vad är priset på en billig kläckare? Sätt upp några cirka siffror. :)

När du skriver mormor så tänker jag mig en äldre kläckare, men det kanske bara är jag.
du har inte lust att visa någon bild för oss som gillar äldre modeller av äggkläckare? :)

The Poacher

• Uppland
SV: tips på äggkläckningsmaskin
« Svar #3 skrivet: 02 jan-13 kl 14:02 »
Om du redan har en kläckare men har problem med tempraturen så varför inte bara köpa en ny termostat?
Du hittar ett antal olika här för mellan en hundring och sex hundra http://search.eim.ebay.se/?ev=&elc=&kw=thermostat+egg&ect=

En hundring kunde de vara värt att testa om det funkar bättre, inte sant? Vet inte om den som kommer från Ukraina för en hundring är något att ha men skulle du köpa den så kan jag få instruktionen översatt, min sambo är därifrån  :D
Bara att PM'a
Hmm... så nu att de hade en utmärkt instruktion på engelska redan i annonsen...
« Senast ändrad: 02 jan-13 kl 14:08 av The Poacher »

Dela detta:

* Inloggade just nu

596 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk tidning, börjat prenumerera nu xoxo
/Robbin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser