Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sätta ihop gamla vaktlar med unga?  (läst 1229 gånger)

TheoA

• Södermanland
Sätta ihop gamla vaktlar med unga?
« skrivet: 31 dec-12 kl 15:04 »
Jag ska kläcka fram vaktlar snart. Jag ska ha dem i en bur ovanför mina vaktlars bur. Men jag vill ju såklart sätta ihop dem, så att jag kan ha alla i samma bur. Hur ska jag göra det? Hur gamla kan dem vara när man sätte dem tillsammans? 6 veckor?
Bor i sörmland med min familj och 130 kor, både kött- och mjölkkor, 25 höns, 2 katter, 10 vaktlar, och 3 akvarium.

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Sätta ihop gamla vaktlar med unga?
« Svar #1 skrivet: 02 jan-13 kl 14:19 »
Det bästa är att sätta in de nya ungdjuren innan de blir könsmogna. Vaktlar kan vara rätt elaka mot nykomlingar men jag har lyckats få det att funka bra när jag har sprayat alla individer med Nullbid spray från Kruuse. Den lukta tuggummi  ;) ::) :P Finns på Lantmännen.

Det är också lämpligt att möblera runt lite i buren, städa och sätta in lite extra hinder och gömslen precis innan man sätter ihop djuren. På sås sätt får de gamla djuren lite annat att fundera över när dom ska utforska sitt nya territorium och distraheras lite från tanken att sätta nykomlingarna på plats.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Dela detta:

* Inloggade just nu

461 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser