Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bygga klippbord  (läst 6452 gånger)

Lönshult

  • Inlägg: 110
  • Droppen urholkar stenen.
    • Småland
Bygga klippbord
« skrivet: 16 dec-12 kl 22:17 »
Har någon av er erfarenhet av att bygga klippbord? Finns det nån ritningar att tillgå? Om någon har bilder på välfungerande hemmabyggen skulle ni kunna lägga ut lite bilder på detaljer. Vi behöver inte uppfinna hjulet mer än en gång :)
Vi har en liten gård i sydvästra Småland. Här bor 30-talet tackor av blandat ursprung, ett 20-tal dito höns, två kattor, en hund och ett antal människor.

MonaW

  • Inlägg: 978
    • Västmanland
    • Monas sida
SV: Bygga klippbord
« Svar #1 skrivet: 17 dec-12 kl 08:41 »
Några tips.

http://fiascofarm.com/goats/milkstand.html

•   Gäst
 
SV: klippstol
« Svar #11 skrivet: 08 mar-12 kl 16:27 »
•   Citera
Jag har ingen bild på vår men här är ungefärliga mått. det fungerar för våra Gutar,sedan vet jag inte med större får. Vi lyfter upp dem,några hoppar själva  Den är lite drygt 1m. lång och ca. 40 cm.hög och 45 cm. bred. De står med huvudet i en "klyka" så man måste klippa hals och huvud först.
Anmäl till moderator  Loggat
Åsenfår, hundar och katter

Lönshult

  • Inlägg: 110
  • Droppen urholkar stenen.
    • Småland
SV: Bygga klippbord
« Svar #2 skrivet: 17 dec-12 kl 11:23 »
Tack Mona
Det är precis det jag behöver ;)
Vi har en liten gård i sydvästra Småland. Här bor 30-talet tackor av blandat ursprung, ett 20-tal dito höns, två kattor, en hund och ett antal människor.

Charlotte

  • Inlägg: 5285
    • -
SV: Bygga klippbord
« Svar #3 skrivet: 17 dec-12 kl 13:05 »
Här hittade jag en bra bild:
http://sheep-pics.org/?action=view&id=1424
Mvh
Charlotte
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

JBF

  • Inlägg: 1568
    • Småland
SV: Bygga klippbord
« Svar #4 skrivet: 17 dec-12 kl 21:30 »
Här hittade jag en bra bild:
http://sheep-pics.org/?action=view&id=1424
Mvh
Charlotte


En sådan har jag, fast jag har en "stående giljotin", alltså två bräder med ( ) urtag som jag spänner ihop med gummistropp. Fungerar ypperligt!
Roslagsfår, Ölandshöns, Fjällnära boskap och ett par Shetlandsponnier på gård i inre Småland.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

330 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser