Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  kläde - valkat ylletyg?  (läst 3627 gånger)

zenzele

• A creative life
kläde - valkat ylletyg?
« skrivet: 06 dec-12 kl 14:38 »
Hej! Jag broderar mycket främst i ull. Kuddar i kläde med folkloremotiv som jag skapar utifrån gamla mönster. Behöver beställa nytt tyg nu..... Brukade beställa från Harrys arbetskläder förr, men de tycks ha upphört med sin verksamhet, hemsidan och tel numret stängda. Har ngn tips på var jag kan köpa kläde (valkat vävt ylletyg, ska gå att klippa i utan att det fransar sig) till rimlig penning. Tänker att lajvare även kan ha koll på detta, för de brukar sy kläder i kläde om jag minns rätt.
Tacksam för alla tips!
/Helena
Infödd stockholmstjej men med många alternativa idéer o åsikter.
Kreerar hellre än konsumerar.
En sökare som experimenterar sig fram i tillvaron.  För om livet är en linje från födelse till död, vilket liv blir intressantast; en rak linje eller en krokig?

lammemma

• Halland
    • Gammeldags
SV: kläde - valkat ylletyg?
« Svar #1 skrivet: 06 dec-12 kl 15:43 »
Harrys Arbetskläder har tagits över av Harry Hedgren AB i Malung

http://shop.textalk.se/se/shop.php?id=10295
Uppfödare av rya- och värmlandsfår, handväverska och spinnerska med ergonombakgrund.

Gronavagen

• Uppland
    • 1000 sätt att driva en matte till vansinne- en blogg om att (över)leva med en flock hundar
« Svar #2 skrivet: 06 dec-12 kl 15:47 »
Bor du i Sthlmstrakten har Sundbybergs tygaffär på Järnvägsgatan valkad ylle osv. Du får gå in i lagerdelen, där finns det.

olivia.k

• Jämtland
« Svar #3 skrivet: 08 dec-12 kl 21:14 »
Jag har beställt kläde och vadmal från wilunds men kan vara klurigt då han vill ha betalt för tygprover. Smartast är nog att gå till en skräddare i stan och be att få kolla på dennes tygprover från wilunds.

Hur som helst så skröt han mycket om att samerna köpte kläde från honom.

http://www.wilund.se

Dela detta:

* Inloggade just nu

535 gäster, 3 användare (1 dolda)
torbjorn, Bokohammare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den bästa tidningen någonsin.
/Karl-Lucas

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser