Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  En drös av Postens avdankade små elbilar...  (läst 2889 gånger)

JohnA

• Snål nord-vallentunisk skrotfyndande återanvändare
    • Uppland
    • EM34
En drös av Postens avdankade små elbilar...
« skrivet: 04 dec-12 kl 21:18 »
En drös av Postens avdankade små elbilar staplade i hög såg jag idag på gården till en bilskrot i Vallentuna! Små gulmålade golfbilar med skåp baktill. Har för mig bilskroten heter något motsägelsefullt i stil med Stockholms bildemontering men de ligger alltså i Okvista industriområde strax öster om Vallentuna centrum. Själv orkar jag inte engagera mig men för någon annan kanske det kan vara en guldgruva. Den som är intresserad får själv kontakta skroten.
Skitless på översittare med attityden "köp en xxx istället så funkar det bättre". -Inte mitt fel att jag har gott om egna idéer medan de måste låna andras. Kör min 40 år gamla Saab V4 på drygt fyra deciliter milen till vardags. http://ecomodder.com/forum/em-fuel-log.php?vehicleid=847

Humle

• Västerbotten
SV: En drös av Postens avdankade små elbilar...
« Svar #1 skrivet: 07 dec-12 kl 09:58 »
Bra tips där. En elbil kanske vore något som nyttofordon på gården om man bor så till? Då är ju räckvidden inte så viktig. Man river bort skåpet och får en eldriven pickup!
Gillar hantverk, snickrar ofta kaffeved.

JohnA

• Snål nord-vallentunisk skrotfyndande återanvändare
    • Uppland
    • EM34
SV: En drös av Postens avdankade små elbilar...
« Svar #2 skrivet: 07 dec-12 kl 10:48 »
En golfbil är säkert helt perfekt som trädgårdstraktor! Eventuellt lite grövre däck bak beroende på vad man ska göra kanske. Hastigheten räcker bra till. En kraftigare motorstyrning och kanske ett extra batteri eller två kan öka styrkan rejält, bara man håller koll på motortemperaturen.

När ett registrerat motorfordon avförts från registret får det ju inte tas i bruk igen men som trädgårdstraktor behöver man knappast bry sig. Frågan är dock om skroten är villig att göra undantag från principen att inte släppa ut kompletta fordon igen. För dem borde det annars mest vara en fråga om kilopris. Blybatterier, motor, transmission och stålramen är så klart värda en del pengar men det kostar ju att skruva isär och källsortera också.
Skitless på översittare med attityden "köp en xxx istället så funkar det bättre". -Inte mitt fel att jag har gott om egna idéer medan de måste låna andras. Kör min 40 år gamla Saab V4 på drygt fyra deciliter milen till vardags. http://ecomodder.com/forum/em-fuel-log.php?vehicleid=847

Dela detta:

* Inloggade just nu

533 gäster, 3 användare (1 dolda)
Bokohammare, köksträdgård

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser