Hej Frej!
Stöd landsbygden med ditt boende! Ja det är ju viktigt att motverka den ständigt nedåtgående trenden med avfolkning. Det är roligt för de som bor i området att det kommer fler. Jag tycker att allt verkar bra för er med ett undantag. Den lilla ytan. Å andra sidan var det vanligt förr att många kröp ihop i en säng som på dagen förvandlades till något annat. Själv är jag en inbiten landsbygdsbo märker jag.Har bott i stad och samhällen perioder,växte också upp i en stad, men har sedan tonåren vistats på landsbygd och det verkar som att jag kommer att fortsätta med det resten av mitt liv. Skriver om detta för det har nu dykt upp ett objekt att flytta till för mig. Jag hyr nu på landet och kommer om jag slår till att byta till ett annat hyrboende på landet fast längre bort och mindre än jag har. Skillnaden är att det nya stället är fruktansvärt naturskönt och går att köpa om jag vill. Att vara hyrboende en period har sina möjligheter att kunna byta efter hand som nya önskemål uppkommer.
Tackar tackar, idag skrev vi på kontraktet och jag fick nycklarna

Känns så overkligt, nu har vi ett ställe och bo på, barnen ÄLSKAR det så otroligt, det känns samtidigt mysigt med så litet, vi bor inte så stort nu heller, jag o exet med barnen i 60kvm. Så ytan känns inte stort bekymmer.
Ägarinnan kommer att lägga allt senare till försäljning, så jag har minst 6månader på mig att hitta något annat, och nu när jag letar så hittar jag otroligt många alternativ ute på landet. Inom ca 1vecka kommer jag att flytta in i det nya hemmet, och jag känner mig som ett barn som väntar på julen

Längtar, jag kan tänka mig att efter detta kommer jag aldrig att vilja bo i stan igen. Jag får tänka lite och se, stället drog mig till sig som jag vet inte vad, jag känner mig tillhör där. ja, vad vet jag, kanske köper jag stället om jag får råd med det senare

Härligt att höra att andra känner också att bo ytan är så oviktig

Lycka till med ditt nya hem