Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Örtmedicin  (läst 2534 gånger)

Lodjuret

• Östergötland
Örtmedicin
« skrivet: 23 nov-12 kl 21:04 »
Hello :)

Jag är ny här och undrar om någon av er har någon erfarenhet av örtmedicin och vet om det är möjligt att odla i kruka inomhus.
T.ex. Lavendel, kamomill, nattljus.
Har redan en fin aloe vera planta och undrar om ni vet när den bör få en större kruka. Den växer så det knakar :P

Mvh

Lollo

MickeMård

• Allt åt alla.
    • Östergötland
SV: Örtmedicin
« Svar #1 skrivet: 25 nov-12 kl 20:47 »
Aloevra brukar växa så det knakar. Så länge du har vad du behöver så kan du gallra ut skott och slippa byta kruka :)

Lavendel borde gå fint, kamomill också.

Annars funkar det ju fint utomhus om man har möjlighet att ha det där.

En annan grym växt som kan kan odla som dock inte är en medicinalväxt är lagerblad. Går att ha i kruka. Det är jag sugen på att skaffa i alla fall :)
Utan landsbygden finns ingen stad. Utan staden finns bara landsbygd.

Malines här igen

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 18 dec-12 kl 23:48 »
Finns en del "krukväxter" i Impectas sortiment som är rena medicinalväxter. Kolla runt på deras sida, den är informativ och lättsurfad. Hittar man sen ngt man tror på går det ofta att googla sig fram till verksamma ämnen och användningsområden.

knöcklan

• Strö salt på stjärtfjädrarna
    • Dalarna
« Svar #3 skrivet: 20 dec-12 kl 16:27 »
En annan grym växt som kan kan odla som dock inte är en medicinalväxt är lagerblad. Går att ha i kruka. Det är jag sugen på att skaffa i alla fall :)
jodå lagerblad är en medicinalväxt men indikationerna är okända här i .se
Dialog förändrar mig och världen. mig ???  Insh'allah och tyga håller siddu
Det som är för allvarligt för att skämta om är inte heller värt att tas på allvar. En förutsättning fördemokrati

Dela detta:

* Inloggade just nu

572 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Det här är tidningar som jag kommer hålla reda på och spara på samma ställe, de fungerar som en uppslagsbok!
/Lovisa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser