Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  carport  (läst 1144 gånger)

lill-drängen

• -
carport
« skrivet: 18 nov-12 kl 19:07 »
Hej
Är i startgroparna med bygget av en carport. Bygget blir 6 meter brett och 5.50 långt.Det blir två fack alltså man kan köra in två bilar.
Vi har satt ner plinten i backen (färdiga plint) totalt 9 plint med 3 meters mellan rum. Min fundering är vilken dimension man ska ha som bärlina i botten, hade tänkt slå ihop 2 st 45x195 som bärlina och sen regla med 45x95 med cc 600.
Mitten facket blir det två plint som jag hade tänkt ha slå ihop 2 st 45x195 på vardera plint som stöttar upp en bärlina och som avlastar tak stolarna.
Låter det som väl dimensionerat ?

33 höns,1 tupp,5 tackor,1 kanin,1 hund,

Huggorm

• Gäst
SV: carport
« Svar #1 skrivet: 18 nov-12 kl 19:27 »
Det blir i vart fall inte underdimensionerat. Jag hade nog själv nöjt mig med en 45x195 men jag är ju lite snål  ;D

lill-drängen

• -
SV: carport
« Svar #2 skrivet: 19 nov-12 kl 20:08 »
Hade tänkt att börja i morgon med bärlinan, har köpt 45x195 som är 3.9 m långa. Men måste man skarva vid plintarna ?
33 höns,1 tupp,5 tackor,1 kanin,1 hund,

Dela detta:

* Inloggade just nu

633 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser