Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Erfarenhet av dräktighetstest för får och getter?  (läst 1515 gånger)

Zadie

• Västerbotten
Erfarenhet av dräktighetstest för får och getter?
« skrivet: 10 nov-12 kl 16:55 »

Hej fårfolket!

Jag är själv getägare men har inte fått någon respons på ämnet på gettavlan så jag tänkte se om någon av er månne har erfarenhet av dräktighetstest som man kan använda själv hemma, i stil med den som finns på Granngården (http://www.granngarden.se/product/dr-ktighetstestare-r-rl-sond) eller liknande variant (berätta gärna modell/återförsäljare i så fall).

Det jag främst undrar är hur lätt den är att använda och därmed hur säker man känner sig på resultatet.

//Zadie
Norrlänning som återvänt hem och lite till. Liten gård med hundar, katter, hästar, höns och lappgetter.

Fårtokig

• Skåne
SV: Erfarenhet av dräktighetstest för får och getter?
« Svar #1 skrivet: 10 nov-12 kl 19:47 »
Oj,, visste inte ens att det fanns.. Vi tar hit en man som scannar tackorna - kostar nästan ingenting om man jämför med mycket annat.
Detta jag gillar med forumet - man lär sig ofta något nytt! :-)
Magda

Zadie

• Västerbotten
SV: Erfarenhet av dräktighetstest för får och getter?
« Svar #2 skrivet: 10 nov-12 kl 20:50 »
Med tanke på bristen på information trots ihärdiga efterforskningar så misstänker jag att det är en ganska ny produkt på marknaden men jag har i alla fall sett den i några månader så någon måste ju ha fallit för suget och skaffat en tänker jag! :)

Det vore fantastiskt att kunna kolla damerna hemma själv framöver samtidigt som vi har ganska många hål att stoppa 3744:- i så jag vill ju gärna veta att den fungerar bra först! :D Hoppas febrilt på att någon kan recensera den eller liknande mojäng.

//Zadie

EDIT: Här finns mer information på tillverkarens hemsida för den som precis som jag inte provat men blir nyfiken. http://www.rheintechnik.de/cms/index.php?id=85
« Senast ändrad: 10 nov-12 kl 20:58 av Zadie »
Norrlänning som återvänt hem och lite till. Liten gård med hundar, katter, hästar, höns och lappgetter.

Dela detta:

* Inloggade just nu

1581 gäster, 2 användare
Berberis, Själv är bäste dräng

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser